|
TEMEL ÖĞRENME KAZANIMLARI
|
1 |
-Türk Dili ve Edebiyatının tarihî ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. |
2 |
-Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. |
3 |
-Bağımsız veya grupla birlikte edebî metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur. |
4 |
-Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili temel başvuru kaynaklarını tanır. |
5 |
-Türk Dili ve Edebiyatı alanına ilişkin literatür bilgisini kullanır. |
6 |
-Türk Dili ve Edebiyatına ilişkin bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. |
7 |
-Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir. |
8 |
-Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur. |
9 |
-Dil ve edebiyat yöntemlerini kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar. |
10 |
-Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olur. |
11 |
-Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurar. |
12 |
-Eleştirel ve yaratıcı düşünce yetisiyle akademik dürüstlük ilkelerine uygun davranır. |
13 |
-Yaşamı boyunca gerekli olabilecek temel bilgi ve beceriyi kullanarak geliştirir. |
14 |
-Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel değişim ve gelişim sürecine hâkim olur. |
15 |
-Türkolojinin sorunlarına çözüm üreterek gelişmesine katkı sağlar. |
16 |
-Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yeri ve önemini kavrar. |
17 |
-Okuma, dinleme, konuşma, akıcı ve estetik yazı yazma becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. |
18 |
-Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |