TEMEL ÖĞRENME KAZANIMLARI | ||
BİLGİ | ||
Kuramsal, Olgusal - Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar - Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler - Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar - Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir - Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir | ||
BECERİLER | ||
Bilişsel, Uygulamalı - Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir | ||
YETKİNLİKLER | ||
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği - Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır - Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır Ögrenme Yetkinligi - Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur - Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur Iletisim ve Sosyal Yetkinlik - Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir - Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar Alana Özgü Yetkinlik - Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır - Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar - İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır - Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir - Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |