DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Organik Kimya 2 | KM 230 | 4 | 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | ||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Elife Sultan GİRAY | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | öğrencilere organik kimyada temel kavramlar ve tepkime mekanizmalarını kavratmaktır |
||||||
Dersin İçeriği | aromatik bileşikler ve karbonil grubu içeren bileşikler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) tepkimelerin nasıl gerçekleştiğini kavrar |
2) karbonil grubu içeren bileşiklerin özelliklerini ve reaksiyonlarını kavrar |
3) aromatik bileşiklerin özelliklerini ve reaksiyonlarını kavrar |
4) organik moleküllerin biyolojik aktivitesini kavrar |
5) fonksiyonel gruplar arasındaki dönüşümleri kavrar |
6) Doğal bileşiklerin içerdiği organik bileşikleri kavrar |
7) moleküllerin yapısını spektroskopik olarak aydınlatmayı kavrar |
8) organik moleküllerin tedavi edici olabildiğini kavrar |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
||||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. |
||||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. |
||||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. |
||||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. |
||||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
||||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. |
||||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
||||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. |
||||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. |
||||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. |
||||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. |
||||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
||||||
14 | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. |
||||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
||||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | organometalik bileşikler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
2 | alkoller | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
3 | eter ve epoksitler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
4 | aldehit ve ketonlar | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
5 | aldehit ve ketonlar | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
6 | karboksilik asitler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
7 | karboksilik asit türevleri | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders kitaplarında çalışma | Yazılı Sınav |
9 | enol ve enolatlar | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
10 | aminler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
11 | fenoller | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
12 | aril halojenürler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
13 | polimerler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
14 | perisiklik tepkimeler | ders kitaplarında çalışma | Anlatım |
15 | soru çözümü | ders kitaplarında çalışma | Yazılı Sınav |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitaplarında çalışma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |