DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Matematik Öğretiminde Kavram Yanılgıları | MATZ 403 | 7 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | ||||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısı ile ilgili anlayış kazandırmak ve bu kavramlar arasındaki benzerlik ve farklılıkları ortaya çıkarmalarına yardım etmek, öğrencilerin kavram yanılgılarını ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri hakkında ilgili alan yazından araştırma yapmalarını sağlayarak bu konuda çözüm önerileri geliştirmelerini sağlamak. |
|||
Dersin İçeriği | Matematikse hata, zorluk ve kavram yanılgısı; kavram yanılgısı çeşitleri, matematiksel kavramlar ve alan yazında bu kavramlarla ilişkili yaygın yanılgılar; ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama teknikleri; konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Matematiksel hata, zorluk ve kavram yanılgısını bilir. |
2) Matematiksel hata ve kavram yanılgısı arasındaki farklılıkları ayırt eder. |
3) Ortaokul matematiğinde düşülebilecek yaygın kavram yanılgılarını bilir. |
4) Ortaokul öğrencilerinin düşünme süreçlerini ortaya çıkarıcı sorgulama tekniklerini bilir. |
5) Konu alanın özelliklerine ve öğrencilerin bireysel farklılıklarına göre kavram yanılgılarına ilişkin çözüm önerileri üretir. |
6) Ortaokul matematiğinde düşülebilecek yaygın kavram yanılgılarıyla ilgili araştırma modeli önerir. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |