DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Mesleki Projelendirme ve Tasarım | BBT 408 | 8 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bahçe Bitkileri alanında yer alan alt birimleri tanıyarak, mesleki bilinç düzeyleri artar |
||||||
Dersin İçeriği | Bahçe Bitkileri alanındaki farklı çalışma konularının ve yürütülen bilimsel çalışmaların tanıtımı, arazi çalışmaları, tarımsal ve sanayi işletmeleri ziyaretleri |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Mesleği ve mesleğinin ilgi alanlarını öğrenir |
2) Bahçe Bitkileri Bölümünü tanır |
3) Bahçe Bitkileri Bölümü personeli ve uzmanlık alanları ile tanışır |
4) Bahçe Bitkileri Bölümü uygulama alanları ve laboratuvarlarını tanır |
5) Dönme hareketleri ile temel kavramları , doğrusal momentum, açısal momentum kavramlarını, temel korunum kanunlarını bilir: Enerji, doğrusal ve açısal momentum |
6) Statik kuvvetler ve sürtünme kuvveti etkisi altındaki rijit cisimler için denge denklemlerini kurarak, denklemdeki bilinmeyenleri hesaplar. |
7) Tarımsal İletişimde Temel İlkeler |
8) Bahçe bitkilerinde büyümeyi düzenleyicilerinden yararlanma olanaklarını tartışır. |
9) Enerji Kaynaklarının Toplumsal Etkileri Ve Bunun Ekonomiye Etkisini Açıklar |
10) Enerji Kaynaklarının Küresel Etkilerini Öğrenir. |
11) Küresel Isınmanın Nedenlerini Öğrenir |
12) Çevre Üzerindeki Etkileri Kavrar. |
13) Biyosistem Üzerinde Etkileri Öğrenir. |
14) Sürdürülebilir Çevre Ve Yaşamın Öğrenir |
15) Sürdürülebilir Küresel Canlı Doğanın Önemini Öğrenir |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
X | |||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
X | |||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bahçe Bitkileri Bölümünün tanıtımı | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
2 | Mantar yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
3 | Sebze yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
4 | Ilıman iklim meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
5 | Subtropik meyve yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
6 | Turunçgil yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
7 | Bağ yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları verilen ders notu ve sunulardan çalışarak sınava hazırlanmak | Yazılı Sınav |
9 | Süs bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
10 | Hasat sonrası uygulamalar hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
11 | Organik tarım hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
12 | Bitki fizyolojisi hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
13 | Bitki besleme hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
14 | Çilek yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
15 | Muz yetiştiriciliği hakkında bilgi verilmesi | Ön hazırlık yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri Örnek Olay |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl Sonu Sınavı | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |