DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Grafik İfade ve İletişim 2 | GRS 338 | 6 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | ||||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Görsel iletişimin, sürekli biçim değiştirdiği ve yeni ortamlarda varlığını sürdürdüğü bu dönemde, grafik tasarım alanının bu değişime uyum sağlaması gerekmektedir. Ders kapsamında, hem teknolojik hem de biçim-içerik ilişkisi açısından, bu değişimin incelenmesi ve disiplinlerarası etkileşimin, grafik tasarım alanında yarattığı değişim ve gelişimin irdelenmesi amaçlanmaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | İletişim ve Görsel iletişimde yeni ortamlar. Grafik tasarım alanında teknolojiye bağlı değişimler. Farklı disiplinlerin alana etkileri. İletişim eğilimleri ve grafik tasarım alanına etkileri. Her yönüyle grafik tasarım alanını inceleme ve araştırma yapma. Karşılaşılan görsel iletişimin sorunlarını saptama, inceleme, tartışma ve çözüm önerileri geliştirme amacıyla sorun - çözüm sunumu ve grafik tasarım uygulaması gibi akademik çalışmalardan oluşur. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı kavramlarının çağdaş dünyada değişen anlamlarının analizinin kavratılması. |
2) İletişim tasarımı kavramının içeriğini oluşturan alanların kuramsal araştırmasının yapılması. |
3) Yazılı ve işitsel iletişime görece daha etkili bir yol olan görsel iletişimin temel kavramları, İletişim tasarımı alanlarını oluşturan basılı ve dijital medyadaki ulusal ve uluslararası düzeyde yeni medya uygulamalarının araştırılması. Bu alandaki kuramların araştırılıp öğretilmesi ve uygulama çalışmalarının yapılması. |
4) Görsel algıya etki eden, yönlendiren faktörler, algılama ilkeleri, görsel iletişim biçimleri, göstergeler, fiziksel koşulların iletişim üzerindeki etkileri gibi konular çerçevesinde, öğrencinin görsel iletişim biçimlerini doğru algılaması ve yorumlayabilmesi amaçlanmaktadır. |
5) Grafik tasarım uygulamaları ve deneyimlerinde karşılaşılan sorunları saptamak, çözüm önerileri geliştirmek. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |