DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Mimarlıkta Hesaplamalı Tasarım Yaklaşımları | MIM 450 | 8 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | ||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Sayısal tasarım ortamına ilişkin temel kavramları tanıtmak, nesne modellemenin genel ilkelerini aktarmak, sistemsel tasarım, mimari tasarımda geometrik modelleme ve görselleştirme amacıyla kullanılan temel yöntemleri sunmak , veri odaklı tasarıma ve öğrencilerin sayısal araçları hedef odaklı kullanımına yönelik öğrenme stratejileri geliştirmesine yardımcı olmaktır. |
||||||
Dersin İçeriği | Sayısal tasarım ortamına ilişkin temel kavramları tanıtmak için nesne modellemenin genel ilkelerini aktarararak mimari tasarımda geometrik modelleme ve görselleştirmeyi içeren derste araç olarak Rhinoceros programı ve grasshopperde modellenme kullanılacaktır. Dersin içeriğinde 3 boyutlu varyasyonlar üretilmesi ve baskısı alınma yoluyla veri odaklı tasarıma yönelik tasarlama stratejileri bulunmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Mimari tasarımın aşamaları, mekanı kavrama ve oluşturulmasındaki temel öğeleri tanımlama ve yorumlayabilme |
2) Yapım üretim sürecini; proje programlama, planlama, uygulama ve denetim yapabilme |
3) Uygun sunumlar yapmak için el çizimi, maket teknikleri, bilgisayar teknolojileri ve diğer sunum tekniklerinin de kullanıldığı programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme |
4) Kendi çözümlerini ve sentezlerini kritik ederek yorumlayabilme |
5) İki ve üç boyutlu tasarım, mimari kompozisyon ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşumunu, gelişimini ve uygulamalarını tanımlama, yorumlayabilme ve değerlendirme becerisi |
6) . |
7) . |
8) . |
9) . |
10) . |
11) . |
12) . |
13) . |
14) . |
15) . |