DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Çocuk Hukuku | PDRZ 408 | 8 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fulya CENKSEVEN ÖNDER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Çocuk Hukuku dersinin temel amacı; Çocuk Hukuku alanında, temel hukuki bilgilerin kazanılması; çocuğun hukuk karşısındaki konumunun irdelenmesi; çocuğun aile ve toplum içindeki hak ve yükümlülüklerinin bilinmesi ve çocuğun korunması; çocuk ceza hukukunda ihtiyaç duyulan farklılıkların belirtilmesi ve bu özel alana ilişkin ceza hukuku kurallarının irdelemesidir. |
|||
Dersin İçeriği | Çocuk hukuku, çocuk hukukunun tarihsel gelişimi, çocuk hakları ve önemi, çocuk haklarına ilişkin uluslararası sözleşmeler, sosyal yardım ve güvenlik, eğitim ve iş hukukunda çocuk, soy bağı ve velayet, evlat edinme |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çocuk Hukuku ile ilgili temel çocuk, ergin, erginlik, çırak vs. kavramlara ve çocuk ceza hukukuna ilişkin temel ulusal uluslararası belgelere, kusur yeteneğini etkileyen hal olarak Türk Ceza Kanununda yer alan yaş küçüklüğü düzenlemelerine ve çocuk koruma kanununda düzenlenen çocuklara özgü güvenlik tedbirlerine hakim olabilme. |
2) Çocuk hukukunun konusunu açıklar. |
3) Çocuk hukukunun özellikleri ve önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
4) Çocuk haklarının tarihsel gelişimini öğrenir. |
5) Uluslararası anlaşmalarda çocuk haklarını açıklar. |
6) İç hukukta çocuğun korunması konusunu tartışır. |
7) Çocuk ile anne ve babası arasındaki soybağı ve velayet kavramlarını bilir. |
8) Evlat edinme ve gerekli koşulları açıklar. |
9) Sosyal yardım ve güvenlik açısından çocuk konularını tartışır. |
10) Eğitim-öğretim hakkı açısından çocuk haklarını inceler. |
11) İş hukuku açısından çocuk konularını tartışır. |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Ders içeriğinin ve amacının açıklanması, ders kaynaklarının tanıtılması | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Çocuk hukukunun konusu ve özellikleri | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Çocuk haklarının anlamı ve önemi | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Çocuk haklarının tarihsel gelişimi | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Uluslararası anlaşmalarda çocuk hakları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Türk hukukunda çocuk hakları | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Çocuğun korunması | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav için hazırlık yapılması | |
9 | Çocuğun korunması | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Çocuk ve soybağı | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Çocuk ve velayet | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Evlat Edinme | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Sosyal yardım ve güvenlik açısından çocuk | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Eğitim ve öğretim hakkı açısından çocuk | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | İş hukuku açısından çocuk | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavı için hazırlık yapılması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |