Dersin Dili |
Türkçe |
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Koordinatörü |
Prof. Dr. Turan AKBAŞ |
Dersi Verenler | Dr. Öğr. Üyesi | Ayça SARAÇ | 1. Öğretim Grup:A | | Ahmet TOGAY | 1. Öğretim Grup:B | Dr. Öğr. Üyesi | FATOŞ BULUT ATEŞ | 1. Öğretim Grup:C | Dr. Öğr. Üyesi | İDİL EREN KURT | 1. Öğretim Grup:D | Prof. Dr. | İSMAİL SANBERK | 1. Öğretim Grup:E | |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
RPD 309 Bireysel Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri ve RPD 308 Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri dersinden edinilen bilgi ve becerileri danışan-danışman ilişkisine aktararak deneyim kazandırmaktır, Ayrıca öğrencilerin çeşitli kuramlara dayanan duygusal, davranışsal ve düşünsel teknik ve yöntemleri bireysel psikolojik danışma sürecinde kullanmaları, en az dört oturumluk bireysel danışma sürecini yöneterek deneyim kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği |
Bu derste, öğrencilerden psikolojik danışma almaya ihtiyacı olan birer danışan bulup, onlarla danışma yapmaları ve bu süreçte süpervizyon alarak danışmanlık becerilerini geliştirmeleri beklenmektedir. Her danışma oturumu kaydedilir, yapılan oturumlar derste izlenir-transkript formlarından okunur ve oturumlara ilişkin geribildirimler verilir. Dersin ana konuları şunlardır: Bireysel Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri dersinin genel tekrarı, temel danışmanlık becerileri uygulamaları, örnek danışma oturumlarını gözden geçirme, her bir danışman adayının kendilerinden istenen 4 oturumluk süreçte her bir oturum için süpervizyon alması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Danışma oturumunu başlatma, görüşmeyi kolaylaştırma ve oturumu uygun şekilde sonlandırma becerilerini kullanır. |
2) Danışanın kendisini açması ve sürece katılımını kolaylaştıracak terapötik koşulları düzenler. |
3) Danışanın gerçek ihtiyacının/probleminin ne olduğunu belirler |
4) Danışanın problem/lerine ilişkin uygun hipotezler formüle eder. |
5) Danışma sürecinde geliştirdiği bu hipotezleri test eder |
6) Psikolojik danışman olarak psikolojik yardım konusunda kendi mesleki sınırlarını bilir. |
7) Danışanın davranış problemlerini ayırt eder. |
8) Danışanın problemine/lerine uygun müdahale stratejilerini seçebilir. |
9) Danışanın problemlerine uygun müdahaleler planlar. |
10) Müdahaleleri uygular ve değerlendirir |
11) Farklı kuramsal yaklaşımların problemi ele alma yöntemini bilir |
12) Farklı kuramsal yaklaşımların kullandığı belirli teknikleri uygular. |
13) |
14) |
15) |