DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Varoluşçuluk ve Eğitim | FELS 313 | 5 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa GÜNAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde varoluşçuluğun rolünü kavramak |
Dersin İçeriği | Varoluşçu felsefenin ortaya çıkışı ve temel kavramları; eğitim ve varoluşçuluk felsefesi; eğitim, varoluşsal tutum ve eleştirisi; varoluşçulukta gerçeklik ve özgürlük sorunu; insanın varoluşunu anlamlandırma tartışmaları; Sartre, Kierkegaard ve varoluşçuluk; varoluşçuluktan etkilenen disiplin ve yaklaşımlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Varoluşçuluğun temel kavram ve problemlerinin farkında olma. |
2) Eğitimde varoluşçuluğun önemini kavrama. |
3) Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okuma |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |