DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Varoluşçuluk ve Eğitim | FELS 414 | 8 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mustafa GÜNAY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Eğitimde varoluşçuluğun rolünü kavramak |
Dersin İçeriği | Varoluşçu felsefenin ortaya çıkışı ve temel kavramları; eğitim ve varoluşçuluk felsefesi; eğitim, varoluşsal tutum ve eleştirisi; varoluşçulukta gerçeklik ve özgürlük sorunu; insanın varoluşunu anlamlandırma tartışmaları; Sartre, Kierkegaard ve varoluşçuluk; varoluşçuluktan etkilenen disiplin ve yaklaşımlar. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Varoluşçuluğun temel kavram ve problemlerinin farkında olma. |
2) Eğitimde varoluşçuluğun önemini kavrama. |
3) Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okuma |
4) |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
||||||
2 | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
||||||
3 | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
||||||
4 | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
||||||
5 | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
||||||
6 | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
||||||
9 | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
||||||
10 | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
||||||
11 | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
||||||
12 | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
||||||
13 | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
||||||
14 | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
||||||
15 | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
||||||
16 | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
||||||
17 | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Varoluşçuluğun temel kavram ve problemleri | yok | |
2 | Varoluşçuluğun temel kavram ve problemleri | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
3 | Varoluşçuluğun eğitime yansıması | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
4 | Varoluşçuluğun eğitime yansıması | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
5 | Eğitimde varoluşçu meseleler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
6 | Eğitimde varoluşçu meseleler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
7 | Eğitimde varoluşçuluğun uygulamaları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Eğitimde varoluşçuluğun uygulamaları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
10 | Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okuma | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
11 | Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okuma | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
12 | Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okuma | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
13 | Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okumalarına eleştirel bakış | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
14 | Varoluşçuluk ve eğitim üzerine metin okumalarına eleştirel bakış | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
15 | Genel değerlendirme | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |