DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Tarım Tarihi ve Deontolojisi | BBT 133 | 1 | 1 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Tarım devrimini sağlayan koşullar, tarımın uygarlık tarihi içindeki yeri ve önemi, tarımın bugünü ve geleceği hakkında asgari bilgileri vermek, Ziraat Mühendisliğinin özlük hakları, Ziraat mühendisliği ile ilgili yasal düzenlemeler hakkında farkındalık yaratmak, mesleğin yürütülmesinde toplumsal sorumluluk, mesleki dayanışma ve meslek etiği bilinci kazandırmak |
|||
Dersin İçeriği | Tarım Tarihinin tanımı ve kapsamı; Tarım öncesi topluluklarda avcılık, toplayıcılık; Tarım Devrimi; Mezopotamya, Mısır ve Anadolu da tarım; Sanayi devrimi ve tarıma etkileri; Cumhuriyet Döneminde tarım; Ziraat Mühendisliğinin tanımı ve kapsamı; Türkiye de Ziraat Mühendisliği hakkındaki mevzuat; Ziraat mühendislerinin mesleki örgütleri; TMMOB Ziraat Mühendisleri Odası, amaç ve işlevleri; Tarımsal Etik Kavramı ve Teorileri; Güncel tarımsal etik sorunları |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Tarımın uygarlık tarihi içindeki önemi ve rolünü değerlendirir, tarımın gelişme eğilimlerini algılayabilir. |
2) Ziraat Mühendisliği ile ilgi yasal düzenlemelerden genel olarak haberdardır. |
3) Mesleki örgütlerin ve özlük haklarının neler olduğunu bilir. |
4) Knows professional organizations and his/her personal rights. |
5) Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak kavrayabilme yeteneğini kazanır. |
6) Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisini kazanır. |
7) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi öğrenir. |
8) İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirme yeteneğini kazanır. |
9) Bağımsız karar verme, kendine güven, yaratıcılık becerisi kazandırma ve sorumluluk alabilme |
10) Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama |
11) Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme |
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
13) Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
14) Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme |
15) Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Tarım Tarihinin tanımı ve kapsamı | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
2 | Tarım öncesi topluluklarda avcılık, toplayıcılık | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
3 | Tarım Devrimini doğuran koşullar | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
4 | Tarım Devrimi (Neolitik devrim) | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
5 | Mezopotamya, Mısır ve Anadolu da tarım | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
6 | Sanayi devrimi ve tarıma etkileri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
7 | Osmanlılar döneminde tarım ve toprak işleme rejimi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
9 | Ara sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Yazılı Sınav |
10 | Ziraat Mühendisliğinin tanımı ve kapsamı | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
11 | Tarımda Bilimsel Araştırma Etiği | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
12 | Ziraat mühendislerinin mesleki örgütleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
13 | Sürdürülebilir Tarım Ve Girdi Kullanımının Yaratacağı Etkiler | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
14 | Tarımsal Etik Kavramı ve Teorileri; Güncel tarımsal etik sorunları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | |
15 | Genel Tekrar | Tüm ders notları ve kaynaklar | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm ders notları ve kaynaklar | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |