DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Arazi Toplulaştırma | BBT 330 | 6 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Burçak KAPUR | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı teknik olarak arazi toplulaştırma projesi yapabilmek ve konuyla ilgili yasal düzenlemeleri öğrenmektir. |
|||
Dersin İçeriği | Arazi toplulaştırma uygulamalarının geçmişten günümüze tarihsel ve yasal gelişimi, arazi parçalanmasının nedenleri ve çözüm önerileri, toplulaştırmanın gerekliliği, toplulaştırma uygulamalarında gerekli bilgileri ve uygulamanın nasıl yapıldığı öğretmektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Toplulaştırmanın tarımdaki önemi ve gerekliliğini tanıma ve anlatabilme yeteneğini kazanır. |
2) Kadastro bilgileri ve arazi sınıflarını yorumlayabilme yeteneğini kazanır. |
3) Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilme yeteneğini kazanır. |
4) Yeni teknolojileri kullanarak toplulaştırma planı türetebilmeyi öğrenir. |
5) Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak kavrayabilme yeteneğini kazanır. |
6) Fikirlerin oluşumunda, öneri getirme, geliştirme ve değerlendirme becerisini kazanır. |
7) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim ve çağın sorunları hakkında bilgi öğrenir. |
8) İş hayatında, mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir ve öğrenme felsefesinin gereğini yerine getirme yeteneğini kazanır. |
9) Bağımsız karar verme, kendine güven, yaratıcılık becerisi kazandırma ve sorumluluk alabilme |
10) Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama |
11) Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme |
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
13) Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
14) Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme |
15) Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Türkiye de tarımsal yapıya ilişkin sorunlar | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
2 | Toprak reformu ve tarım reformu kavramları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
3 | Türkiye de toprak mülkiyetinin düzenlenmesine ilişkin çalışmalar | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
4 | Türkiye de toprak ve tarım reformu çalışmalarının temel ilkeleri ve uygulamaları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
5 | Toprak reformu uygulamalarında kırsal yerleşim düzenlemesi yönünden öngörülen ilkeler | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
6 | Türkiye de arazi parçalanmasının nedenleri ve sakıncaları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
7 | Arazi toplulaştırmasının tanımı, kapsamı, toplulaştırma uygulamalarının yasal ve tarihsel gelişimi; Arazi toplulaştırmasının tarım işletmelerinin yapısı üzerine etkileri | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Ders kitabının ilgili bölümleri | Yazılı Sınav |
9 | Tarım reformu bölgelerinde arazi toplulaştırması uygulamaları, Arazi derecelendirmesinin yapılması, Yeni yerleşim planlamasının yapılması | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yeni yerleşim planının yapılması, ulaşım sistemlerinin planlanması | Ders kitabının ilgili bölümleri | |
11 | Arazi toplulaştırma projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve alınması gerekli önlemler | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
12 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 1 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
13 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 2 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
14 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 3 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
15 | Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 4 | Ders kitabının ilgili bölümleri | Anlatım Alıştırma ve Uygulama |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabının ilgili bölümleri | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |