DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Toprak Teknolojisi | BBT 320 | 6 | 1 | 1 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yusuf Ziya HALEFOĞLU | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Kilin, toprak teknolojisinde kullanım alanları, Seramik malzeme olarak kullanımı ve uygulama şekilleri, Seramik hammadde olarak kullanılan toprak ve özellikleri |
|||
Dersin İçeriği | Toprağın kullanım alanları ve Toprak-Seramik Teknolojiisi |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Toprak teknolojisini ve uygulamalarını bilir ve geliştirir |
2) Seramik hammade olarak kullanılan toprakların özelliklerini sıralayabilir |
3) Seramik hammadde olarak kullanılan toprakların endüstride kullanım bilir ve uygulayabilir |
4) Seramik hammaddelerin endüstride kullanımını açıklar |
5) Seramik Hammaddelerin fırınlama süreçlerini tanımlar |
6) Tarım dışı toprak kullanımını tanımlar |
7) Bitkilerin, her türlü topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmeleri sağlayacak beslenme programlarını hazırlayabilme yetisine sahip olur |
8) Tarımsal alanların bilimsel, ekonomik ve akılcı kullanımları kapsamında, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında yeni teknolojilerin, yöntemlerin ve ölçme sitemlerinin kullanılması ve geliştirilmesi çalışmalarını tasarlar |
9) Her türlü toprak, bitki, gübre ve su analizleri ve yorumu konusunda yetkinlik kazanır |
10) Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama |
11) Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme |
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
13) Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak |
14) Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme |
15) Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Toprak nedir, Toprak ile ilgili terimler nelerdir | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
2 | Toprakların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
3 | Toprağın kullanıldığı alanlar ve seramik nedir | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
4 | Seramik Teknolojisi nedir,Seramiğin tanımı ve tarihçesi, Seramik malzemenin önemi. Seramiğin kullanım alanları. Seramik ürünlerin sınıflandırılması. | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
5 | Seramik Hammaddeleri nelerdir | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
6 | Seramik Hammaddelerin özellikleri, | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
7 | Özlü Seramik Hammaddeleri | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
8 | Ara Sınav | Textbooks and Supplementary Resources about her, Ateş Arcasoy, Ceramic Technology Textbook | |
9 | Özsüz Seramik Hammaddeleri | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
10 | Seramik hammaddelerin fırınlama süreçlerindeki davranış ve özellikleri | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
11 | Seramik hammaddelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
12 | Seramik hammaddelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
13 | Seramik Ürünlerin Üretim Aşamaları | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
14 | Seramik Ürünlerin Üretim Aşamaları | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
15 | Uygulama çalışması | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | onuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar, Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi Ders Kitabı | Anlatım Soru-Cevap Deney / Laboratuvar Yazılı Sınav Proje / Tasarım |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |