DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Kök Bölgesi Ekosistemi BBT   325 5 1 1 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. İbrahim ORTAŞ
Dersi Verenler
Prof. Dr.İBRAHİM ORTAŞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Mikroorganizma faaliyetlerinin toprağın fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerine olan etkileşimi ile bunların kök büyümesi üzerindeki etkileri ve bitkilerin besin elementi su alınımında mikroorganizmaların rolü öğrenciye kavratılmasını sağlamak. Mikoriza ve N-friksiyonu yapan bakterilerin rizosferdeki rolü ve bitki gelişimine olan etkilerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bitki kök oluşumunu etkileyen faktörler, mikroorganizma dinamiği, rizosfer bölgesi toprağının fiziksel, kimyasal biyolojik özelikleri ve bunların bitki besin elementi alımı üzerindeki etkileri, rizosfer pH ının değişimine neden olan etkenler ve bunların ve bitki kök sitemlerinin besin elementi üzerindeki etkileri, kök bölgesi hastalık ve zararlılar ve alınması gereken önlemler.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Toprakta mikroorganizma ve bitki dinamiğinin çevre boyutu ve mekanizmaların daha iyi anlaşılmasını sağlamak
2) Geniş bir alanda toprak biliminin ve kök biyolojisi biliminin tanıtılması sonucu rizosfer mekanizmasının bitki yetiştiriciliğindeki yerinin tanımlanması için geniş bilgi ortam yaratmak.
3) Mikroorganizma faaliyetlerinin ve kök salgılarının rizosfer toprağının fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerine olan etkileri ile bunların kök büyümesi üzerindeki etkileri ciddi olarak araştırılması gereken konuların başında gelmektedir.
4) Kök büyümesinin besin elementi alımındaki yerini ve konuya ilişkin bilgilerimiz ile edindiğimiz bilgileri diğer bilimsel disiplinlerle birleştirmek
5) Mikoriza ve N-fiksasyonu yapan mikroorganizmaların besin elementi alımındaki yerini öğrenciye benimsetmek
6) CBS ve uzaktan algılama bağlantılarının tarım da etkin kullanımını yapar
7) CBS veri analiz temellerini oluşturur
8) Laboratuvarın gıda analizlerinde nasıl kullanıldığı, sorunların değerlendirilerek yorumlanmaları ve raporların yazılması konularında bilgi sahibi olma
9) Bağımsız karar verme, kendine güven, yaratıcılık becerisi kazandırma ve sorumluluk alabilme
10) Ekip oluşturabilme ve ekip çalışmasına uyum sağlama
11) Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirme
12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
13) Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek ve iletişim teknolojilerini kullanmak
14) Gıda konusunda da literatürü izleyebilecek düzeyde yabancı dilinde gelişme
15) Gıda ile ilgili mevzuat ve yönetim sistemleri hakkında fikir sahibi olmak , Meslek etiğine saygılı olma