DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Grup Rehberliği Etkinlikleri | PDRS 308 | 6 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Meral ATICI | |||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||
Dersin Yardımcıları | ||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, grup rehberliği etkinliklerini planlama ve uygulama konusunda bilgi ve beceri kazanmaktır. |
|||||||||
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriğinde, grup rehberliği etkinliklerinin amacı, içeriği, uygulanması sırasında kullanılacak beceriler; iletişim engelleri, iletişimde geri bildirim ve etkin dinleme, kendini tanıma, anlama ve kendini kabul, kişilik özellikleri, başkalarıyla benzer ve onlardan farklı olan özellikler, çekingenlik, girişkenlik ve saldırganlık, duygular, duyguları ifade etme, duygu ile düşünce ilişkisi, akılcı olmayan düşünceler ve bu düşünceleri değiştirme, öfke ile baş etme, kişiler arası ilişkilerde beklentilerin ifade edilmesi, benlik saygısı ile ilgili grup rehberliği etkinlikleri bulunmaktadır.. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Grup rehberliği etkinliklerinin yürütülmesi sırasında izlenen aşamaları, yapılan işlemleri bilir. |
2) Grup rehberliği etkinlikleri sırasında kullanılacak psikolojik danışmanlık becerilerine sahiptir. |
3) Grup rehberliği etkinlikleri sırasında kullanılan psikolojik danışma becerilerini kullanır. |
4) Bir grup rehberliği etkinliğini planlayarak yürütür. |
5) İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerine uygun kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki grup rehberliği etkinliklerini belirler. |
6) İlköğretim ve ortaöğretim öğrencileri için bir dönem boyunca yapılacak grup rehberliği etkinliklerinin planını yapar. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin içeriği, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Grup rehberliği etkinliklerinin amacı, içeriği, uygulanması sırasında kullanılacak beceriler | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Soru-Cevap |
3 | İletişim engelleri | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Soru-Cevap Rol Oynama |
4 | İletişimde geri bildirim ve etkin dinleme | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Soru-Cevap Rol Oynama |
5 | Kendini tanıma, anlama ve kendini kabul | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kişilik özellikleri, başkalarına benzer ve farklı olan özellikler | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | |
7 | Çekingenlik, girişkenlik ve saldırganlık | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlanma | Ödev |
9 | Duygular, duyguları ifade etme, duygu düşünce ilişkisi | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
10 | Akılcı olmayan düşünceler ve bu düşünceleri değiştirme | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
11 | Öfke ile baş etme | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
12 | Kişilerarası ilişkilerde beklentilerin ifade edilmesi | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
13 | Benlik saygısı | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Anlatım Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
14 | Kişilerarası ilişkilerde olumlu geribildirimin önemi | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama Rol Oynama |
15 | Dersle ilgili genel değerlendirme | Etkinlikle ilgili gerekli hazırlıkların yapılması | Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yılsonu sınavına hazırlanma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |