DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Duygu Yönetimi | PDRS 309 | 5 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet BİLGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | duygu yönetimi gruplarını yönetebilme |
|||
Dersin İçeriği | duygu yönetimi gruplarını oluşturma ve uygulama becerisi kazanma |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) bilişsel davranışçı yaklaşım temelli duygu yönetimini açıklayabilme |
2) duygu nedir bilme |
3) duygu düşünce davranış ayırımını bilme |
4) olay nedir bilme |
5) hedef belirleme bilme |
6) üç hedefi tanıma |
7) hedefleri belirginleştirmeyi yapabilme |
8) duygusal akıl döngüsünü yapabilme |
9) düşünsel akıl döngüsünü yapabilme |
10) düşünsel akıl cümleleri |
11) duygusal akıl cümleleri |
12) duygu, düşünce, davranış tablosunu oluşturma |
13) plan yapabilme |
14) sonlandırma |
15) değerlendirme |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | olayı tanımlama | anlatım | |
2 | duyguyu tanımlama | anlatım | |
3 | düşünceyi tanımlama | anlatım | |
4 | üç evet | anlatım | |
5 | hedef belirginleştirme | anlatım | |
6 | duygusal akıl | anlatım | |
7 | düşünsel akıl | anlatım | |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | |
9 | duygusal akıl döngüsü | anlatım | |
10 | duygusal akıl döngüsü | anlatım | |
11 | düşünsel akıl döngüsü | anlatım | |
12 | düşünsel akıl döngüsü | anlatım | |
13 | planlama | anlatım | |
14 | sonlandırma | anlatım | |
15 | değerlendirme | anlatım | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |