DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Duygu Yönetimi PDRS   309 5 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. Mehmet BİLGİN
Dersi Verenler
Doç. Dr.MEHMET BİLGİN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
duygu yönetimi gruplarını yönetebilme
Dersin İçeriği
duygu yönetimi gruplarını oluşturma ve uygulama becerisi kazanma

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) bilişsel davranışçı yaklaşım temelli duygu yönetimini açıklayabilme
2) duygu nedir bilme
3) duygu düşünce davranış ayırımını bilme
4) olay nedir bilme
5) hedef belirleme bilme
6) üç hedefi tanıma
7) hedefleri belirginleştirmeyi yapabilme
8) duygusal akıl döngüsünü yapabilme
9) düşünsel akıl döngüsünü yapabilme
10) düşünsel akıl cümleleri
11) duygusal akıl cümleleri
12) duygu, düşünce, davranış tablosunu oluşturma
13) plan yapabilme
14) sonlandırma
15) değerlendirme


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar
2
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler
3
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar
4
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar
5
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
6
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar
7
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
8
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar
9
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar
10
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder
11
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar
12
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir
13
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır
14
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır
15
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur
16
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır
17
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır
18
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
19
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır
20
Mesleki etik ilkelere uygun davranır

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 olayı tanımlama anlatım
2 duyguyu tanımlama anlatım
3 düşünceyi tanımlama anlatım
4 üç evet anlatım
5 hedef belirginleştirme anlatım
6 duygusal akıl anlatım
7 düşünsel akıl anlatım
8 Ara Sınav yazılı sınav
9 duygusal akıl döngüsü anlatım
10 duygusal akıl döngüsü anlatım
11 düşünsel akıl döngüsü anlatım
12 düşünsel akıl döngüsü anlatım
13 planlama anlatım
14 sonlandırma anlatım
15 değerlendirme anlatım
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar