DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
RPD'de Program Geliştirme | PDRZ 405 | 7 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin ÇAM | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Eğitimde program geliştirme temel kavramları, ilkeleri, program geliştirme ve modelleri incelenerek, eğitim programları ile okul PDR hizmetleri ve okul PDR programları ilişkisini kurma ve okul PDR programları geliştirme becerisi kazanmak |
|||
Dersin İçeriği | Bu ders; Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği,Eğitim programı türleri ve unsurları,Program geliştirme yaklaşımları,Program geliştirme modelleri ,Okul PDR programları ve modelleri,Okul PDR programları ve modelleri,Okul PDR programı hazırlama ve planlama,Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme,Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme,Okul PDR programının tasarlanması ,Okul PDR programının uygulanması,Program değerlendirme modelleri ,Okul PDR programlarının değerlendirilmesi ,Okul PDR programlarının değerlendirilmesi, sonuç ve değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Eğitimde program geliştirmede temel kavramları açıklar. |
2) Program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrar. |
3) Okul psikolojik danışma ve rehberlik programları ve modellerini kavrar. |
4) Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlama ve planlama sürecini açıklar. |
5) Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri programının amaç ve içerik belirleme sürecini açıklar. |
6) Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının değerlendirilmesi sürecini kavrar. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Eğitim programı türleri ve unsurları | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Program geliştirme yaklaşımları | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Program geliştirme modelleri | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programları ve modelleri | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programları ve modelleri | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlama ve planlama | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |
9 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programının tasarlanması | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programının uygulanması | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Program değerlendirme modelleri | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının değerlendirilmesi | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının değerlendirilmesi, sonuç ve değerlendirme | İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonu sınavına hazırlanma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |