DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
RPD'de Program Geliştirme PDRZ   405 7 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sabahattin ÇAM
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiAyça SARAÇ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Eğitimde program geliştirme temel kavramları, ilkeleri, program geliştirme ve modelleri incelenerek, eğitim programları ile okul PDR hizmetleri ve okul PDR programları ilişkisini kurma ve okul PDR programları geliştirme becerisi kazanmak
Dersin İçeriği
Bu ders; Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği,Eğitim programı türleri ve unsurları,Program geliştirme yaklaşımları,Program geliştirme modelleri ,Okul PDR programları ve modelleri,Okul PDR programları ve modelleri,Okul PDR programı hazırlama ve planlama,Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme,Okul PDR hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme,Okul PDR programının tasarlanması ,Okul PDR programının uygulanması,Program değerlendirme modelleri ,Okul PDR programlarının değerlendirilmesi ,Okul PDR programlarının değerlendirilmesi, sonuç ve değerlendirme; konularını içermektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitimde program geliştirmede temel kavramları açıklar.
2) Program geliştirme yaklaşım ve modellerini kavrar.
3) Okul psikolojik danışma ve rehberlik programları ve modellerini kavrar.
4) Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlama ve planlama sürecini açıklar.
5) Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri programının amaç ve içerik belirleme sürecini açıklar.
6) Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının değerlendirilmesi sürecini kavrar.
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar
2
Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler
3
Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar
4
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar
5
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar
6
Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar
7
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir
8
Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar
9
Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar
10
Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder
11
Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar
12
Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir
13
Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır
14
Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır
15
İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur
16
İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır
17
Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır
18
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir
19
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır
20
Mesleki etik ilkelere uygun davranır

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Temel kavramlar ve eğitim programı tanımı, içeriği İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Eğitim programı türleri ve unsurları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Program geliştirme yaklaşımları İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Program geliştirme modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
5 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programları ve modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
6 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programları ve modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
7 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programı hazırlama ve planlama İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınava hazırlanma Yazılı Sınav
9 Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Okul psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri programının amaç ve içeriğini belirleme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programının tasarlanması İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
12 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programının uygulanması İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
13 Program değerlendirme modelleri İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
14 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının değerlendirilmesi İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
15 Okul psikolojik danışma ve rehberlik programlarının değerlendirilmesi, sonuç ve değerlendirme İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yıl sonu sınavına hazırlanma Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar