DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İletişim Psikolojisi | PDRS 210 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Oğuzhan KIRDÖK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | İletişimin temel kavramları ve iletişim modelleri, kişilerarası iletişimin başlaması ve gelişmesi, kişilerarası iletişimde kuramsal yaklaşım ve modeller, etkili iletişim becerileri, etkili dinleme, empati, kendini açma, sözel ve sözsüz iletişim, çatışma çözme süreci ve duygusal zeka. |
|||
Dersin İçeriği | Bu dersin amacı iletişimin temel kavramları, iletişim modelleri, etkili iletişim, etkili kişilerarası iletişimi kolaylaştıran ve zorlaştıran faktörler, etkili dinleme becerileri, empati gibi temel iletişim becerileri, çatışma çözme süreci hakkında bilgi kazandırmak ve etkili iletişim becerilerini geliştirmektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İnsan ilişkilerinin yapısını ve önemini kavrar. |
2) İletişim ile ilgili temel kavramları açıklar. |
3) İletişimin öğelerini ve modellerini tanır. |
4) İletişimde kendi rolünü değerlendirir. |
5) Etkili iletişim becerilerini geliştirir. |
6) Etkili dinleme becerilerini kazanır ve uygular. |
7) Problem çözme ve çatışma yönetimi becerilerini kullanır |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | İletişimin temel kavramları ve iletişim modelleri | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Kişilerarası ilişkilerde kuramsal yaklaşım ve modeller | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | İletişim becerilerine genel bir bakış | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Sözlü iletişim | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Yazılı Sınav |
9 | Sözsüz iletişim | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | Sözsüz iletişim | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Sen dili - Ben dili | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Kişilerarası ilişkilerde çatışma ve çatışma çözme | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | İletişimde duygusal zeka | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | İletişimde duygusal zeka | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Farklı bağlamlarda iletişim | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |