DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretmenlik Uygulaması I | EFMZ 407 | 7 | 2 | 5 | 13 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet IŞIK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için akademisyen danışman hoca, Milli Eğitim Okullarından rehber öğretmen ve Öğretmen adayı ortaklaşa çalışır. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, okul idaresini, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanıması amaçlanır. |
|||
Dersin İçeriği | Okul deneyimi kapsamında okul yaşamını ve idaresini tanıma. Ders gözlemi, gözlemin amaçları, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konularında eğitimini sağlama |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Okulun öğretim sistemini ve örgütlenmesini sistemli bir yaklaşımla tanır. |
2) Okul yönetimi, okullarda düzenli olarak yapılan işler ve okulun olanaklarına ilişkin bilgi sahibi olur. |
3) Sınıf ortamındaki etkinlikleri gözlem yoluyla fark eder. |
4) Öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini gözlemler. |
5) Öğretmenin dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemler. |
6) Dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemler. |
7) Öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemler. |
8) Okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceler. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |