DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretmenlik Uygulaması I | EFMZ 411 | 7 | 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının uygulama okulunda gözlem ve uygulama yaparak yapacağı meslek hakkında deneyim kazanmaları sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Okul ortamında gözlem; Okulun örgüt yapısı; Okulun fiziki koşulları; Okul ve çevre; Öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik sınıf içi gözlemler; Ölçme ve değerlendirmeye yönelik sınıf içi gözlemler; Sınıf içi uygulamalar |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretmenlerin okuldaki görev ve sorumluluklarını açıklar. |
2) Öğrencilerin okuldaki olumlu ve olumsuz davranışlarını listeler. |
3) Okul müdürü ve müdür yardımcılarının görev ve sorumluluklarını açıklar. |
4) Okulun fiziki altyapısıyla ilgili genel bir rapor oluşturur. |
5) Okulun çevreyle olan ilişkilerini analiz eder. |
6) Uygulama öğretmeninin derslerinde kullandığı yöntem ve teknikleri analiz eder. |
7) Uygulama öğretmeninin derslerinde kullandığı ölçme ve değerlendirme tekniklerini analiz eder. |
8) Öğretim programına uygun ders planlar ve uygular. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Okul ortamında öğretmeni gözlemleme | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
2 | Okul ortamında öğrencileri gözlemleme | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
3 | Okulun örgüt yapısı: Yöneticilerle mülakat | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
4 | Okulun fiziki koşulları | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
5 | Okul ve çevre | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
6 | Öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik sınıf içi gözlemler-I | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
7 | Öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik sınıf içi gözlemler-II | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ödev Portfolyo |
9 | Öğretim yöntem ve tekniklerine yönelik sınıf içi gözlemler-III | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
10 | Ölçme ve değerlendirmeye yönelik sınıf içi gözlemler-I | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
11 | Ölçme ve değerlendirmeye yönelik sınıf içi gözlemler-II | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
12 | Sınıf içi uygulamalar-I | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
13 | Sınıf içi uygulamalar-II | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
14 | Sınıf içi uygulamalar-III | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
15 | Sınıf içi uygulamalar-IV | Ders kitabındaki ilgili konular | Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma Beyin Fırtınası Bireysel Çalışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ödev Portfolyo |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |