Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kitle, iletişim, toplum ve kitle iletişimi kavramlarını açıklayabilir |
2) Kültür, kitle kültürü, popüler kültür kavramlarını ve özelliklerini bilir |
3) Kitle iletişim araçlarının mülkiyeti, pazar koşulları, denetim, üretim ve tüketici istekleri arasındaki bağları kurabilir |
4) İletişim kuramlarının bilimsel temelleri ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur |
5) Anaakım iletişim araştırmalarını ve gelişim dönemlerini bilir |
6) İletişim araçlarının izler kitle üzerindeki etkilerini ve anakım iletişim araştırmalarının izler kitle değerlendirmelerini öğrenir |
7) İzleyici tercihleri, kullanım ve doyum sağlama yaklaşımı, kültürel göstergeler yaklaşımı gibi kavramları açıklayabilir |
8) Liberal medya yaklaşımı, gündem hazırlama yaklaşımı, sessizlik sarmalı gibi kavramları ve bunların kamuoyu etkilerini bilir |
9) İletişim teknolojilerinin küreselleşmesi ve Marshall Mcluhan'ın görüşlerini öğrenir |
10) Kitle iletişim araçlarının bilinç oluşturma amacıyla kullanılmasını eleştiren yaklaşımları öğrenir |
11) Frankfurt okulunu, kuramcılarını ve teorilerini tanır |
12) İletişim araçlarının kitle kültürü oluşturmadaki rolünü kavrar |
13) Uluslararası düzeydeki kültürel çalışmalar konusunda bilgi sahibi olur |
14) Küreselleşme, kültür endüstrisi ve iletişim araçları arasındaki bağı kurabilir |
15) Kitle iletişimi ile ilgili yapılan son dönem araştırmaları ile ilgili çalışmaları bilir |