DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Okullarda RPD Uygulamaları I | EFMZ 405 | 7 | 2 | 5 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||||||||||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Meral ATICI | |||||||||||||||
Dersi Verenler |
|
|||||||||||||||
Dersin Yardımcıları | ||||||||||||||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, ilkokul, ortaokul ve liselerde grup ve sınıf rehberliği etkinliklerinin planlanıp yürütülmesi, bireyi tanıma tekniklerinin uygulanması ve değerlendirilmesi, konsültasyon, bireysel psikolojik danışma ve program değerlendirme konularında bilgi ve beceri kazanmaktır. |
|||||||||||||||
Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği ilkokul, ortaokul ve liselerde kişisel-sosyal, eğitsel ve mesleki alanlarda grup rehberliği etkinliklerini planlayıp yürütme, öğrencilerin ihtiyacına göre sınıf rehberliği etkinliklerini planlayıp yürütme, psikolojik ölçme araçlarını uygulama ve değerlendirme, öğretmen ve velilerle konsültasyon yapma ve program değerlendirmeden oluşmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Grup rehberliği etkinliği yapılacak olan öğrencilerin rehberlik ihtiyaçlarını belirler. |
2) Öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bir dönemlik bir grup rehberliği planı yapar. |
3) Sınıf rehberliği etkinliğini planlayarak yürütür. |
4) Grup rehberliği etkinliklerini yürütürken psikolojik danışma becerilerini uygun biçimde kullanır. |
5) Grup ve sınıf rehberliği sırasında davranış yönetimi becerilerini kullanır. |
6) Bir grup veya sınıfa uygulanan bireyi tanıma tekniklerini değerlendirir. |
7) Akranlarının çalışmalarına geribildirim verir. |
8) Kendi çalışmalarına verilen geribildirim ve önerileri değerlendirir. |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin içeriği, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi | Derste yapılacak uygulamaların ve kaynakların gözden geçirilmesi | Anlatım Tartışma |
2 | Uygulama grubundaki öğrencilerle tanışma, rehberlik ihtiyaçlarını ve grup kurallarını belirleme | Öğrencilerle tanışma, rehberlik ihtiyaçlarını ve grup kurallarını belirleme için hazırlık yapılması | Tartışma Beyin Fırtınası Örnek Olay |
3 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; iletişim engelleri | İletişim engelleri etkinliği için hazırlık yapılması | |
4 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme iletişimde ben dili sen dili | İletişimde ben dili sen dili etkinliği için hazırlık yapılması | |
5 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; benlik algısı; bireyi tanıma teknikleri | Benlik algısı etkinliği ve bireyi tanıma tekniği uygulaması için hazırlık yapılması | |
6 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; verimli ders çalışma; sınıf rehberliği | Verimli ders çalışma etkinliği ve sınıf rehberliği uygulaması için hazırlık yapılması | |
7 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; zamanı etkin kullanma | Zamanı etkin kullanma etkinliği için hazırlık yapılması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; duygular | Duygular etkinliği uygulaması için hazırlık yapılması | |
10 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; duygular (öfkeyle baş etme); sınıf rehberliği | Öfkeyle baş etme etkinliği ve sınıf rehberliği uygulaması için hazırlık yapılması | |
11 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; üst eğitim kurumları ve geleceğe yönelik plan yapma | Üst eğitim kurumları ve geleceğe yönelik plan yapma etkinliği için hazırlık yapılması | |
12 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; ilgi, yetenekler ve mesleklerle ilişkisi; bireyi tanıma teknikleri | İlgi, yetenekler ve mesleklerle ilişkisi etkinliği ve bireyi tanıma tekniği uygulaması için hazırlık yapılması | |
13 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; meslekler | Meslekleri tanımayla ilgili etkinlik için hazırlık yapılması | |
14 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; benlik saygısı; değerlendirme anketi | Benlik saygısı etkinliği ve değerlendirme anketi için hazırlık yapılması | |
15 | Bir önceki etkinlikle ilgili değerlendirme; değerlendirme etkinliğinin planlanması | Değerlendirme etkinliği için hazırlık yapılması | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem boyunca yapılan tüm çalışmaların sunumu ve değerlendirilmesi için hazırlık yapılması |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |