DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Gönüllülük Çalışmaları | ZMS 456 | 8 | 1 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Dilek BOSTAN BUDAK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamak; katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle insani sosyal kültürel ahlaki değerlerin ve becerilerin geliştirilmesini sağlamak olup bu amaç doğrultusunda toplumda engelli yaşamı, göç afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda görünülürlüğü ve farkındalığı arttırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında, önceden hazırlanacak bir plan dahilinde bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Yönetim ve organizasyon kavramları; gönüllülük kavramı ve gönüllü yönetimi temel gönüllülük alanları(afet ve acil durum, çevre, eğitim ve kültür, spor, sağlık ve sosyal hizmetler); gönüllü çalışmalarla ilgili proje geliştirme ve sahada gönüllü çalışmalara katılım, yerel yönetimler ve sivil toplum kuruluşlarında (STK) gönüllü çalışmalara katılı; toplumda risk grupları ve gönüllülük; göçmenler ve gönüllülük |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Çalışmak istedikleri toplumsal sorun alanıyla ilişkili olarak tasarladıkları sosyal sorumluluk projesini gerçekleştirir |
2) Gerçekleştirdikleri proje içinde farklı sosyal çevrelerle ilişkileri geliştirir |
3) Sorunlarının çözümüne yönelik birlikte çalıştıkları farklı sosyo-ekonomik yapılardan gelen birey ve gruplarla eşitlikçi ilişkiler geliştirebilir |
4) Gerçekleştirdikleri proje süresince üniversitenin araştırma merkezleri, öğrenci kulüpleri ve/veya ilgili sivil toplum kuruluşlarıyla birlikte hareket etmeyi deneyimler |
5) Gerçekleştirdikleri projeyle ilgili olarak edindikleri deneyimleri ve ulaştıkları çıktıları değerlendirebilir ve sunabilir |
6) Farklı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını takip etmek ve hak temelli gönüllü çalışmalar içinde olmakla ilgili motivasyonları gelişir |
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci |
8) Alandışı bilgilerden yararlanarak kendi alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilmek |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |