DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Bitki Fizyolojisi | BBT 224 | 4 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Selim EKER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bitkilerin yaşamsal faaliyetlerini fizik ve kimya prensipleriyle incelemek; bu kapsamda, bitki hücre ve organlarında olagelen fiziksel ve kimyasal değişimleri, büyüme ve gelişme olayları ile hareket fizyolojisi konularını ve çevrenin bu olaylara etkisini öğretmektir. |
|||
Dersin İçeriği | Bitki hücrelerinin yapısı, bitkilerde su metabolizması, suyun ve besin elementlerinin alınması ve taşınması, bitkilerde su kaybı, fotosentez, bitkilerde azot ve kükürt özümlemesi, fotosentez ürünlerinin taşınması, solunum, bitkilerde büyüme ve gelişme, hormonlar, bitkilerde hareket fizyolojisi, stres fizyolojisi. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Bitkilerin kimyasal yapısını tanımlar, hücre organellerinin aralarındaki farkları ayırt eder |
2) Suyun bitki yaşamındaki önemini açıklar |
3) Bitki besin elementlerinin alınım ve taşınım mekanizmalarını açıklar |
4) Bitkilerdeki büyüme ve gelişme olaylarında enerji, karbon ve azot metabolizmalarının önemini ortaya koyar ve bu bilgilerle dengeli bir beslemenin ve gübrelemenin sürdürülebilir tarım açısından getireceği avantajları tahmin eder |
5) Çevresel faktörlerin büyüme ve gelişmedeki önemini ortaya koyar ve bu faktörlerin ürün verimine ve kalitesine olan etkisini kritize eder |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bitki hücrelerinin yapısı, enzimler | ön okuma | Anlatım |
2 | Su metabolizması, suyun alınımı ve taşınımı | ön okuma | Anlatım |
3 | Besin elementlerinin alınımı ve taşınımı | ön okuma | Anlatım |
4 | Bitkilerde su kaybı olayları | ön okuma | Anlatım |
5 | Fotosenteze giriş ve pigmentler | ön okuma | Anlatım |
6 | Fotosentezde ışık enerjisi ve reaksiyonlar | ön okuma | Anlatım Tartışma Sözlü Sınav |
7 | Bitkilerde azot ve kükürt özümlemesi | ön okuma | Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Yazılı Sınav |
9 | Fotosentez ürünlerinin taşınımı ve dağılımı | ön okuma | Anlatım |
10 | Solunum | ön okuma | Anlatım |
11 | Solunum ile fotosentezin karşılaştırılması, solunumu etkileyen faktörler | ön okuma | Anlatım |
12 | Bitkilerde büyüme ve gelişme | ön okuma | Anlatım |
13 | Bitki büyüme düzenleyiciler (hormonlar), büyümeyi teşvik edici ve engelleyiciler | ön okuma | Anlatım |
14 | Büyüme-gelişme ile ilgili fizyolojik olaylar ve hareket fizyolojisi | ön okuma | Anlatım |
15 | Stres (kuraklık, sıcaklık, tuz, soğuk vs) fizyoloisi | ön okuma | Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |