DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Genel Kimya | BBT 130 | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Açelya SEÇER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Maddenin özellikleri ve ölçme, atomlar ve atom kuramları, atomun elektron yapısı, periyodik çizelge ve bazı atom özellikleri hakkında sistemli ve kapsamlı olarak teorik bilgiler vermek ve öğrencilerin kimyanın temel kavramları konusunda düşünme yeteneklerini geliştirerek bu bilgileri alanlarında uygulanabilir kılmak |
|||
Dersin İçeriği | Kimyada temel terimler ve birim sistemleri, Maddenin sınıflandırılması ve özellikleri, Atom yapısı ve periyodik tablo ve periyodik özellikler, Atom kütleleri ve mol kavramı, Kimyasal formüller ve hesaplamalar, çözreltiler, çözeltilerde gerçekleşen kimyasal tepkimler ve özellikleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kimyanın amacını, maddenin özelliklerini ve sınıflandırılmasını kavrayabilme |
2) Periyodik çizelge, mol ve avogadro sayısını kavrayabilme |
3) Kimyasal formülleri anlayabilme ve adlandırmalarını yapabilme |
4) Kimyasal tepkilerianlayabilmek ve tepkimelere yönelik problemleri matematiksel işlemleri kullanarak çözebilme. Tek başına yada grup ile birlikte deneysel çalışma yapabilme becerisi kazanabilme |
5) Çözeltilerde gerçekleşen reaksiyonların özelliklerini kavrayabilme |
6) Gene lkimya dersinden kazandığı bilgileri kullanabilme ve deneysel sonuçlara yorum yapabilme becerisini kazanma. |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Bilimsel yöntem, maddenin özellikleri, maddenin sınıflandırılması | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
2 | Maddenin ölçülmesi, Kimyada birim sistemleri, Anlamlı rakamlar ve boyut analizi | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Atomlar, Atom Teorisi, Atomun Yapısı, Atom Numarası, Kütle Numarasıve İzotoplar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | PeriyodikTabloya giriş, Mol kavramı ve avogadro sayısı | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kimyasal Bileşikler | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kimyasal Tepkimeler: Kimyasal eşitlikler ve stokiyometri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | KimyasalTepkimeler: Çözeltide kimyasal tepkimeler | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaptan konu tekrarı | |
9 | Sulu çözelti tepkimelerine giriş: sulu çözeltilerin doğası, çökelme ve asit baz tepkimeleri, Yükseltgenme ve indirgenme tepkimeleri ve titrasyonlar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Atomun elektronik yapısı Periyodik çizelge ve Atom özellikleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Alıştırma ve Uygulama |
11 | Kimyasal bağlanma:Temel kavramlar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
12 | Moleküler arası kuvvetler , sıvılar ve katılar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çözeltiler ve Fiziksel özellikleri | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | |
14 | Gazlar | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kimyasal Denge ve Termokimya | Konuyla ilgili ön çalışma yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaptan konu tekrarı |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |