DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Matematik | BBT 129 | 1 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Ayşe ÇOBANKAYA | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Dersin amacı,matematik konularındaki tanım, teorem ve çözümlü alıştırmalarda elde edilen bilgileri birleştirerek, öğrencinin kendi kendine yetecek düzeyde matematiksel işlemler ve çözümler yapabilmesini sağlamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Küme kavramı ve gerçel sayı kümeleri, eşitsizlik ve mutlak değer, fonksiyon kavramı ve fonksiyon çeşitleri, trigonometrik fonksiyonlar, limit ve süreklilik, türev kavramı, türev alma kuralları, maksimum, minimum ve diferensiyeller, asimtotlar ve fonksiyonların grafiklerinin çizilmesi, üstel, logaritmik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri, L'Hospital kuralı, taylor formülü ve uygulamaları. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Limiti tanımlayabilir ve özelliklerini ifade eder. |
2) Sürekliliği tanımlar ve bazı teoremleri ifade eder. |
3) Sürekli fonksiyonların bazı özelliklerini kullanarak problem çözer. |
4) Türevi tanımlar, hesaplar. |
5) |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
||||||
2 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
||||||
3 | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
||||||
4 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
||||||
5 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
||||||
6 | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi |
||||||
7 | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi. |
||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
||||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi |
||||||
10 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
||||||
11 | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Sayılar, Rasyonel ve Gerçel Sayılar Sayı Ekseni | Düz anlatım, tartışma | |
2 | Aralıklar , Sıralama ve Eşitsizlikler | Düz anlatım, tartışma | |
3 | Mutlak değer ve Mutlak değerli eşitsizlikler | Düz anlatım, tartışma | |
4 | Fonksiyon kavramı, tanım ve değer kümeleri bulma ve fonkiyon çeşitleri | Düz anlatım, tartışma | |
5 | Artan azalan fonksiyonlar, ters fonksiyonlar | Düz anlatım, tartışma | |
6 | Trigonometrik fonksiyonlar | Düz anlatım, tartışma | |
7 | Limit kavramı ve limitin bazı özellikleri | Düz anlatım, tartışma | |
8 | Ara Sınav | Arasınav | |
9 | Yanlı limitler | Düz anlatım, tartışma | |
10 | Sonsuz ve sonsuzda limitler | Düz anlatım, tartışma | |
11 | Süreklilik kavramı ve Sürekli fonksiyonlara örnekler | Düz anlatım, tartışma | |
12 | Süreklilik ile ilgili bazı teoremler | Düz anlatım, tartışma | |
13 | Süreksizlik tipleri | Düz anlatım, tartışma | |
14 | Türev, teğetin eğimi. | Düz anlatım, tartışma | |
15 | Türev alma kuralları ve problemler | Final sınavı | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavı |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |