DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Alman Edebiyatından Seçme Metinler I ALMS   405 7 2 2 2

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Munise AKSÖZ
Dersi Verenler
Prof. Dr.MUNİSE AKSÖZ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Alman Edebiyatında yer alan önemli biçemleri ve yazarları tanımak. Türk edebiyatında kullanılan biçemlerle karşılaştırabilmek
Dersin İçeriği
Alman edebiyatından örnek metinlerden yola çıkarak biçem çeşitleri öğretilmekte. Alman ve Türk edebiyatında bu biçemleri kullanan şair ya da yazarlar tanıtılmakta ve karşılaştırma yapılmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar.
2) İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.
3) Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar.
4) Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
5) Dilbilimin, Almanca dilbilgisinin ve yabancı dil eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
6) Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
7) Yabancı dil olarak Almancanın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
8) Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır.
9) Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
10) Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
11) Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
12) Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar.
13) Alman dili eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur.
14) Alman dili eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir.
15) Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir.