DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Özel Eğitim ve Teknoloji BTES   406 8 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilere özel öğretimde kullanılan öğretim teknolojileri ve bununla ilgili projelerin geliştirilmesi sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler; özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları; özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler; özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi; işitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri; otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri; üstün zekalı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri; herhangi bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli özgün bir uygulama fikri geliştirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Özel eğitim gruplarını tanır.
2) Özel eğitim grupları için geliştirilen öğretim teknolojilerini bilir.
3) Özel eğitim grupları için teknoloji içerikli proje tasarlar ve geliştirir.
4) Özel eğitim gruplarının öğrenme ihtiyaçlarını bilir.
5) Özel eğitim gruplarının teknoloji ile ilişkisini anlar.
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Dersin tanıtımı: Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar
2 Özel eğitime giriş Giriş
3 Eğitimde teknoloji kullanımı ve özel eğitimde yardımcı teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
4 Özel eğitimde yaygın kullanılan teknoloji tabanlı öğrenme ortam ve araçları Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
5 Özel eğitim alanında kullanılan güncel teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
6 Özel eğitime ihtiyaç duyan bireyler için uygun teknolojilerin seçimi, kullanılması ve değerlendirilmesi Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
7 Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
8 Ara Sınav Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Ödev
9 Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje geliştirme süreci Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
10 İşitme engelli öğrenciler için öğretim teknolojileri Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
11 Görme engelli öğrenciler için öğretim teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
12 Otizmli öğrenciler için öğretim teknolojileri Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
13 Üstün zekalı ve özel yetenekli öğrenciler için öğretim teknolojileri Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
14 Diğer özel eğitim gruplarındaki öğrenciler için öğretim teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
15 Diğer özel eğitim gruplarındaki öğrenciler için öğretim teknolojiler Bir özel eğitim grubuna yönelik teknoloji içerikli proje ödevi
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Ödev

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar