DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İnsan ve Bilgisayar Etkileşimi | BTES 402 | 8 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere insan-bilgisayar etkileşimi alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde temel kavramlar; insan ve bilgisayar etkileşiminin tarihsel gelişimi, önemi ve felsefi boyutu; insanın bilişsel yapısı ve bilgi işleme modeli; zihinsel modeller, psikoloji ve insan bilgisayar etkileşimi tasarımı; insan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan teknolojiler; tasarım yaklaşımları; kullanılabilirlik, etkililik ve verimlilik; arayüz değerlendirme yöntemleri; kullanılabilirlik testleri. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının temel kavramlarını bilir. |
2) Teknoloji tasarım yaklaşımlarını bilir. |
3) İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemlerini bilir. |
4) Kullanılabilirlik testi planlar, uygular ve değerlendirir. |
5) İnsan-bilgisayar etkileşimi alanının diğer alanlarla ilişkisini bilir. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin tanıtımı İnsan ve bilgisayar etkileşiminde temel kavramlar | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminin tarihsel gelişimi İnsan ve bilgisayar etkileşiminin önemi ve felsefi boyutu | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | İnsanın bilişsel yapısı ve bilgi işleme modeli, zihinsel modeller | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Psikoloji ve insan bilgisayar etkileşimi tasarımı | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Erişilebilirlik | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Tasarım yaklaşımları | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Kullanılabilirlik, etkililik ve verimlilik | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ödev Proje / Tasarım |
9 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan teknolojiler | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
10 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri-I | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri-II | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri-III | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri-IV | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri-V | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | İnsan ve bilgisayar etkileşiminde kullanılan değerlendirme yöntemleri Arayüz değerlendirme yöntemleri Kullanılabilirlik testleri-VI | Ders kitabındaki ilgili konular | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi | Ödev Proje / Tasarım |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |