DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretimde Materyal Tasarımı | BTES 403 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Habibe ALDAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretim teknolojileri kuram ve uygulamaları temelinde, materyal seçme, tasarlama, geliştirme ve değerlendirme yetkinliği geliştirmek |
Dersin İçeriği | Öğretim teknolojileri; öğretim analizi; öğretim tasarımı model, kuram ve süreçleri; öğretim de araç-gereç özellikleri ve bağlamsal faktörler ilişkisi; öğretim materyali seçimi; görsel-işitsel-metinsel vb. tasarım ilke ve öğeleri; mesaj tasarım ilkeleri; materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; etkileşimli materyal geliştirme; materyal tasarımında güncel uygulamalar; materyal etkililiğini değerlendirme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretim teknolojileri temelinde görsel-işitsel, mesaj, çoklu ortam, materyal tasarım modelleri, kuramları ve ilkelerini açıklar. |
2) Öğretim materyali geliştirme ile ilgili öğretimsel faktör, süreç ve aşamalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilir. |
3) Tasarım ilkelerine uygun öğretim materyalleri tasarlar, geliştirir ve değerlendirir. |
4) Değişen öğretimsel bağlam, koşul ve faktörlere göre uygun materyalleri seçebilir, tasarlayabilir, geliştirir, değerlendirir ve çözüm önerir. |
5) Öğretim teknolojilerine ilişkin problem durumlarını ilgili kuram, ilke, terim, model vb. ile ilişkilendirerek, materyal geliştirme bağlamında işlevsel, karşılaştırmalı, etkili çözümler sergiler. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |