DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Öğretimde Materyal Tasarımı | BTES 403 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Habibe ALDAĞ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretim teknolojileri kuram ve uygulamaları temelinde, materyal seçme, tasarlama, geliştirme ve değerlendirme yetkinliği geliştirmek |
Dersin İçeriği | Öğretim teknolojileri; öğretim analizi; öğretim tasarımı model, kuram ve süreçleri; öğretim de araç-gereç özellikleri ve bağlamsal faktörler ilişkisi; öğretim materyali seçimi; görsel-işitsel-metinsel vb. tasarım ilke ve öğeleri; mesaj tasarım ilkeleri; materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri; etkileşimli materyal geliştirme; materyal tasarımında güncel uygulamalar; materyal etkililiğini değerlendirme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğretim teknolojileri temelinde görsel-işitsel, mesaj, çoklu ortam, materyal tasarım modelleri, kuramları ve ilkelerini açıklar. |
2) Öğretim materyali geliştirme ile ilgili öğretimsel faktör, süreç ve aşamalar arasındaki ilişkileri ortaya koyabilir. |
3) Tasarım ilkelerine uygun öğretim materyalleri tasarlar, geliştirir ve değerlendirir. |
4) Değişen öğretimsel bağlam, koşul ve faktörlere göre uygun materyalleri seçebilir, tasarlayabilir, geliştirir, değerlendirir ve çözüm önerir. |
5) Öğretim teknolojilerine ilişkin problem durumlarını ilgili kuram, ilke, terim, model vb. ile ilişkilendirerek, materyal geliştirme bağlamında işlevsel, karşılaştırmalı, etkili çözümler sergiler. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Derse giriş ve tanıtım | Ders planını inceleme | Anlatım Tartışma |
2 | Öğretim teknolojileri | Okuma- | Anlatım Tartışma |
3 | Öğretim analizi | Okuma-konu seçimi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | Öğrenme-öğretme araç, gereç ve materyalleri | Readings-konu-hedef belirleme | Anlatım Soru-Cevap Grup Çalışması Örnek Olay |
5 | Öğretim materyali seçim süreci | Konu ile ilgili okuma yapma-geliştirilecek materyalin seçimi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Materyal tasarım ilke ve öğeleri-I | Konu ile ilgili okuma yapma-materyal tasarımı | Anlatım Soru-Cevap Grup Çalışması Örnek Olay |
7 | Materyal tasarım ilkeleri-II | Konu ile ilgili okuma yapma-Materyal tasarımı | Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınav | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Proje / Tasarım |
9 | Mesaj tasarımı | Konu ile ilgili okuma yapma-mesaj tasarımı | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay |
10 | Ders materyali geliştirme yaklaşımları | Konu ile ilgili okuma yapma-materyal tasarımı | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay |
11 | Görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyal geliştirme | Konu ile ilgili okuma yapma-görsel-işitsel tasarım | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Etkileşimli materyal geliştirme | Okumalar-etkileşim tasarımı | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay |
13 | Güncel uygulamaların materyal tasarımında kullanımı | Ödev sunum hazırlıkları | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Problem Çözme |
14 | Materyal geliştirmede değerlendirme | Değerlendirme çalışması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Grup Çalışması Örnek Olay |
15 | Öğretim materyali geliştirme: Özet | Okumalar ve düzeltmeler | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |