DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Medya Okuryazarlığı | BTES 401 | 7 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı odaklı medya okuryazarlığı kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | Bilgi okuryazarlığı; internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı; sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri; bilgi yayma ve yanıltma gücü; haber yayma gücü; medya ve algı yönetimi; medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar; telif hakkı; kişilik hakkı; bilgi gizliliği; gizlilik ihlali; medyada dil kullanımı; haberlerin değeri ve nitelik analizi; popüler kültür; medyada kadın ve erkek rolleri; tüketim kültürü ve reklamlar; medyada stereotipleştirme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İnternet ve sosyal medyanın nasıl bilinçli kullanılacağını anlar |
2) Algı yönetimini anlar |
3) Medya ve internete yönelik hukuki hakları ve sorumlulukları bilir |
4) Medyanın kültür üzerindeki etkilerini analiz eder |
5) Bilgi okuryazarlığı kavramını bilir |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin tanıtımı, Okuryazarlık kavramı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
2 | Bilgi okuryazarlığı, Okuryazarlık türleri | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
3 | Internet ve sosyal medyanın bilinçli kullanımı, Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
4 | Sosyal medyanın bireyler üzerindeki etkileri | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
5 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü, Haber yayma gücü | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
6 | Bilgi yayma ve yanıltma gücü, Medya ve algı yönetimi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
7 | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar, Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
9 | Medya ve internete yönelik hukuki haklar ve sorumluluklar, Telif hakkı, Kişilik hakkı, Bilgi gizliliği, Gizlilik ihlali | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
10 | Medyada dil kullanımı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
11 | Haberlerin değeri ve nitelik analizi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
12 | Popüler kültür | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
13 | Medyada kadın ve erkek rolleri | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
14 | Tüketim kültürü ve reklamlar, Medyada stereotipleştirme | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
15 | Ders içeriklerinin özetlenmesi ve değerlendirilmesi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |