DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Proje Geliştirme ve Yönetimi | BTEZ 402 | 8 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilere proje geliştirme ve proje yönetme sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
|||
Dersin İçeriği | Proje ve bileşenlerine ilişkin kavramlar; projenin tanımı ve işlevi; proje döngüsü yönetimi; sorun analizi; proje konusunun seçimi; literatürün taranması; projenin amacı; projede kullanılacak yöntem; projenin özgün değeri; veri toplama araçları; proje iş ve zaman çizelgesi; proje yönetim yazılımları; projenin bütçesi; risk planları; projelerde yaygın etki; proje ekibi; çağrılı projeler; ulusal projeler (TÜBİTAK, DPT, Ulusal Kalkınma Ajansları, Bakanlıklar vb.); uluslararası projeler (AB vb.); özgün bir proje önerisi oluşturma. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Proje fikri oluşturur |
2) Proje ekibi ile ortak çalışır |
3) Proje planı geliştirir |
4) Zaman, maliyet, kaynak planlaması yapar |
5) Risk ve değişim yönetimi yapar |
6) Proje yönetim yazılımı kullanır |
7) Proje öneri dosyası hazırlar |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin tanıtımı Proje, Bilişim projesi, Eğitim projesi Proje çağrısı Ulusal projeler, uluslararası projeler | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
2 | Proje Yönetimi Yaşam Döngüsü Proje Yöneticisinin nitelikleri, görev ve sorumlulukları Proje ekibi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
3 | Fikrin ortaya çıkışı, inovasyon türleri, problem tespiti (akıl haritası, balık kılçığı vb. aktiviteler) | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
4 | Hedef nitelikleri (smart), projenin özgün değeri, yapılabilirliği, yaygın etkisi Gerekçe, amaç, hedefler, hedef kitle, çıktılar | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
5 | İş ayrışım yapısı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
6 | Zaman, maliyet, kaynak planlaması | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
7 | Proje yönetim yazılımı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
8 | Ara Sınav | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
9 | Varsayımlar, sınırlılıklar Kalite yönetimi, insan kaynakları yönetimi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
10 | Risk yönetimi, değişim yönetimi | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
11 | Başarı kriterleri (kule çalışması vb. aktiviteler) | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
12 | Proje Kapanışı | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
13 | Proje ekiplerinin proje önerisi sunumları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
14 | Proje ekiplerinin proje önerisi sunumları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
15 | Proje ekiplerinin proje önerisi sunumları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |