DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Teknoloji Planlaması ve Uygulamaları BTEZ   403 7 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Ozan ŞENKAL
Dersi Verenler
Prof. Dr.OZAN ŞENKAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu ders ile öğrencilere eğitimde teknoloji planlaması ve teknoloji entegrasyonu sürecine sürecine dair bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Teknolojik değişim ve yenilik; teknoloji liderliği; teknoloji planlaması ve önemi; teknoloji planlama model ve yaklaşımları; yeniliğin yayılımı kuramı; teknolojiyi planlama süreci; teknoloji planının uygulanması ve değerlendirilmesi; BT'nin derslere entegrasyonunun nedenleri; BT alanındaki gelişmeler-öğrenme ortamlarının tasarımı ilişkisi; teknoloji entegrasyonunun temelleri: öğrenme kuramları ve teknoloji entegrasyonunun stratejileri ilişkisi; teknoloji entegrasyonu modelleri; teknoloji entegrasyonunun başarısını etkileyen faktörler.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Okullarda teknoloji planlaması ile kavramları açıklar.
2) Teknoloji planlamasının boyutlarını açıklar.
3) Teknoloji planlama modellerini açıklar.
4) Bir teknoloji planlama modeli geliştirir.
5) Teknolojinin planlaması ile ilgili yapılmış olan bilimsel araştırmalar ile alakalı yazılı literatür taraması yapar.
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Tanışma, hedefler, dersin amacı, ders programının, yararlanılacak kaynakların okunması, tartışılması ; Okullarda BİT kullanılmalı mı Niçin ; BİTin öğrenme öğretme süreciyle entegrasyonu nedir ; Teknoloji entegrasyonunu gerekli kılan faktörler ; Okullarda BİT entegrasyonunda var olan durum ; Alan ile ilgili tanımlar İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
2 Okul Teknoloji Planlaması ; Teknoloji planlamasının boyutları ; Teknoloji planlamasının başarısını etkileyen faktörler ; Teknoloji planlamasının uygulamayı etkileyen faktörler ; Karşılaşılan zorluklar İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
3 MEB okullarındaki mevcut durum ; Okul teknoloji koordinatörlerinin nitelikleri, görev, rol ve sorumlulukları nedir ; Okul Teknoloji Koordinatörlerinin Eğitimi ; Frazierin (2003) Teknoloji Koordinatör Rehberi İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
4 Mccnab (1999) 8 Boyutlu Teknoloji Planlama Modeli ; Makale tartışması İlgili kısımları makalelerden okur. Anlatım
Tartışma
5 Apple Comp (2005) 6 Aşamalı Teknoloji Planlama Modeli ; Makale tartışması İlgili kısımları makalelerden okur. Anlatım
Tartışma
6 Jones (2005) 11 Halkalı Stratejik Teknoloji Planlama Modeli ; Makale tartışması İlgili kısımları makalelerden okur. Anlatım
Tartışma
7 Makale tartışması İlgili kısımları makalelerden okur. Anlatım
Tartışma
8 Ara Sınav İlgili kısımları ders kitabından okur. Yazılı Sınav
9 Barnet (2001) Teknoloji Planlama Rehberi ; Makale tartışması İlgili kısımları makalelerden okur. Anlatım
Tartışma
10 Okulların kendi teknoloji planlarını, programlarını ve uygulamalarını süreklilik esasına dayalı olarak değerlendirebilmesi ; Okul teknoloji planlamasının öğretmen yetiştirme sistemi açısından doğurduğu sonuçlar İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
11 Türkiyede konu ile ilgili yapılan araştırmaların özetlenmesi İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
12 Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
13 Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
14 Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
15 Öğrenci proje çalışmalarının sunumu ve tartışma İlgili kısımları ders kitabından okur. Anlatım
Tartışma
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kısımları ders kitabından okur. Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar