DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Paleocoğrafya ve Fosiller | JS 431 | 7 | 2 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Ümit ŞAFAK | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Paleocoğrafya ve Fosiller |
|||
Dersin İçeriği | Paleocoğrafya ve Fosiller |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Paleocoğrafya ve fosil ilişkisini öğrenir |
2) Kara ve denizlerin evrimini kavrar |
3) Paleoiklim konusunu bilir |
4) Hava Durumları, Hava Kütleleri ve Birbirine Yaklaşımları, Fırtınaların öğrenir |
5) Okyanusların Etkinlikleri, Dalganın Oluşumu, Dalgalar ve Deniz Kabarması, Deniz Altı Dünyası, Kıta Sahanlığı, Mercan Gelişimi, Derin Okyanuslar, Hendekler, Okyanus Ortası Sırtı öğrenir |
6) Kara ve Denizlerin Evrimi, Plaka Tektoniği, Yerin Etkinlikleri: Gayzer, Deprem öğrenir |
7) Kayaçların Gelişim Tarihçesi, Jeolojik Yaş Saptanması, Jeolojik Zaman Çizelgesi öğrenir |
8) Prekambriyen denizleri ve canlı yaşamı, Kambriyen Denizleri: Büyük Nautiloidler, Büyük Salyangozlar, Trilobitler vs., Ordovisiyen Denizleri: Graptolitler, Nautiloidler öğrenir |
9) Jura Ekosistemi: Gelişmiş Pullu Balıklar ve Dinazorlar, Jura Paleocoğrafyası öğrenir |
10) Kayaçların Gelişim Tarihçesi, Jeolojik Yaş Saptanması, Jeolojik Zaman Çizelgesi öğrenir |
11) Jura Ekosistemi: Gelişmiş Pullu Balıklar ve Dinazorlar, Jura Paleocoğrafyası öğrenir |
12) Kayaçların Gelişim Tarihçesi, Jeolojik Yaş Saptanması, Jeolojik Zaman Çizelgesi öğrenir |
13) Trilobitler, Brachiopodlar, Kemikli Balıklar, Kırkayaklar, İlk Kara Bitkileri öğrenir |
14) Karaya İlerleyiş ve Yaşamda Karaya Sahip Olma Devrini öğrenir |
15) Siluriyen Denizleri: Graptolitler, Crinoidler, İlk Balıkları öğrenir |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel Jeolojik bilgileri, Matematik ve Fen bilimleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olur ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümlerinde kullanabilir. jeolojik problemleri tanıyabilir, kurgulayabilir ve bunlara çözüm üretebilir. Jeolojik problemler ile ilgili saptanan çözümlerin toplumsal etkilerini kavrar. Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle ederek çözer; bu amaçla uygun analitik yöntemleri ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. |
X | |||||
2 | Jeolojik uygulamalar için gerekli teknikleri ve araçları kullanır. Jeolojik kayaç türlerini tanır, harita çizer, jeolojik kesitler çıkarır. Hertürlü yeraltı ve yer üstü doğal kaynakları ve doğal olarak gelişen Jeolojik tehlikeleri araştırabilir ve rapor yazar. |
X | |||||
3 | Jeolojik olayları üç boyutlu düşünebilir, yorumlayabilir, analiz ve sentez yapabilir. Mühendislik uygulamaları için gerekli olan yöntem ve araçları seçer ve kullanır. Bilişim teknolojilerini etkin kullanır. |
X | |||||
4 | Deney tasarlar ve uygular, veri toplayarak sonuçları analiz edip yorumlayabilir. |
X | |||||
5 | Jeolojik problemlerin çözümüne yönelik bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda aktif çalışır, sorumluluk alabilir. |
X | |||||
6 | Bilgiye erişme amaçlı kaynak araştırması yapabilir, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını aktif kullanabilir.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
X | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincindedir, Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçlarının farkındadır. Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir. Girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkındadır ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibidir ve çözüm üretebilir. |
X |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Güneş Sistemi, Güneşin Yere Etkisi, Ay ve Güneş Tutulmaları | Anlatım | |
2 | Hava Durumları, Hava Kütleleri ve Birbirine Yaklaşımları, Fırtınalar | Anlatım | |
3 | Okyanusların Etkinlikleri, Dalganın Oluşumu, Dalgalar ve Deniz Kabarması, Deniz Altı Dünyası, Kıta Sahanlığı, Mercan Gelişimi, Derin Okyanuslar, Hendekler, Okyanus Ortası Sırtı | Anlatım | |
4 | Okyanusların Etkinlikleri, Dalganın Oluşumu, Dalgalar ve Deniz Kabarması, Deniz Altı Dünyası, Kıta Sahanlığı, Mercan Gelişimi, Derin Okyanuslar, Hendekler, Okyanus Ortası Sırtı | Anlatım | |
5 | Karaların Biçimlenmesini Sağlayan Etmenler: Erozyon, Rüzgar Aşındırması, Kıyı Aşındırması, Yükselmiş ve Çöken Kıyı Çizgileri, Akarsu Aşındırması, Buzul Aşındırması | Anlatım | |
6 | Kayaçların Gelişim Tarihçesi, Jeolojik Yaş Saptanması, Jeolojik Zaman Çizelgesi | Anlatım | |
7 | Yaşamın İlk Evreleri, İlk oksijen, Kimyasal Zincirler, Okyanusta Yaşam, İlk Çağ Denizleri | Anlatım | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | Prekambriyen denizleri ve canlı yaşamı, Kambriyen Denizleri: Büyük Nautiloidler, Büyük Salyangozlar, Trilobitler vs., Ordovisiyen Denizleri: Graptolitler, Nautiloidler | Anlatım | |
10 | Siluriyen Denizleri: Graptolitler, Crinoidler, İlk Balıklar, Devoniyen Deniz ve Kara Ekosistemi: Trilobitler, Brachiopodlar, Kemikli Balıklar, Kırkayaklar, İlk Kara Bitkileri, Karbonifer Deniz ve Kara Ekosistemi: Mercanlar, Brakiyopodlar, Crinoidler, İlk Kanatlı Böcekler ve Sürüngenler, İlk Kurbağagiller, İlk Omurgalılar, Kara Bitkileri | Anlatım | |
11 | Karaya İlerleyiş ve Yaşamda Karaya Sahip Olma Devri: Permiyen Deniz ve Kara Ekosistemi: Ot ve Et Yiyen Büyük Sürüngenler, Dev sinekler, İlk Ağaçlar: Sigillaria, Lepidodendron, Triyas Ekosistemi: Çok İlkel Dinazorlar, Balıklar, Kurbağagiller, Kıta kaymaları ve Ayrılmaları | Anlatım | |
12 | Jura Ekosistemi: Gelişmiş Pullu Balıklar ve Dinazorlar, Jura Paleocoğrafyası | Anlatım | |
13 | Kretase Paleocoğrafyası, Tetis Denizinin Durumu, Kara ve Deniz Kaplumbağaları, Dinazorlar, Modern Kemikli Balıklar | Anlatım | |
14 | Sürüngenlerin Yerini Alan Memeliler Çağı Paleosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Et Yiyici Gruplar, Atın Atası, Eosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Gergedan atası, Çok boynuzlu ot yiyiciler, İlk Yarasalar, Oligosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Filin Atası, Et yiyici grupların gelişimi, Miyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Kıtasal kaymalar ile Avustralyanın izole kalması ve Avustralya keseli gruplarının ortaya çıkışı, Mastodon grupların görünümü, Pliyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı İlk insanların rakibi memelilerin çoğalması, çeşitliliği, Pleyistosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Buzul Çağı, Memelilerin dağılması ve değişimi, kıtalar arası göçü, Tahripkar ilk insan etkisi ile bir kısım memelilerin yokoluşu, Oligosen sonunda başlayan ilkel kafatasından ilk modern insan Homosapiensin çıkış evrimi | Anlatım | |
15 | Sürüngenlerin Yerini Alan Memeliler Çağı Paleosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Et Yiyici Gruplar, Atın Atası, Eosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Gergedan atası, Çok boynuzlu ot yiyiciler, İlk Yarasalar, Oligosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Filin Atası, Et yiyici grupların gelişimi, Miyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Kıtasal kaymalar ile Avustralyanın izole kalması ve Avustralya keseli gruplarının ortaya çıkışı, Mastodon grupların görünümü, Pliyosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı İlk insanların rakibi memelilerin çoğalması, çeşitliliği, Pleyistosen Paleocoğrafyası ve Yaşamı Buzul Çağı, Memelilerin dağılması ve değişimi, kıtalar arası göçü, Tahripkar ilk insan etkisi ile bir kısım memelilerin yokoluşu, Oligosen sonunda başlayan ilkel kafatasından ilk modern insan Homosapiensin çıkış evrimi | Anlatım | |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |