DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Tüketici Davranışı BAC   326 6 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat İsmet HASEKİ
Dersi Verenler
Prof. Dr.MURAT İSMET HASEKİ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; Tüketiciler ve davranış biçimleri hakkında bilgi edinerek, tüketicilerin sorunlarını anlayabilmek ve ve sorunlarına uygun çözümler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği, Tüketici ve tüketici davranışının pazarlama alanındaki yeri ve önemini ortaya koymaktır. Tüketici araştırmaları, pazar bölümlendirme ve tüketici davranışı-pazarlama stratejisi ilişkisi, tüketici davranışına etki eden psikolojik etkiler, sosyo-kültürel etkiler, tüketici satın alma süreçlerinden oluşmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Tüketici, tüketici davranışı temel kavramlarını tanımlar.
2) Tüketici davranışı modellerini açıklar.
3) Tüketici davranışını etkileyen faktörleri (kişisel, kültürel, sosyal, psikolojik ve demografik) tanımlar.
4) Örgütsel pazarlarda satın alma karar sürecini yorumlar.
5) Tüketici davranışı ile pazarlama stratejisini belirler. Bu stratejiyi işletmenin sunduğu/sunacağı mal ve hizmetler için doğru hedef pazarı seçmek için kullanır.
6) İşletmelerin pazar uygulamalarının, hedef kitlesi olan tüketicileri/örgütsel alıcıları nasıl etkilediğini analiz eder.
7) Tüketici tatminini sağlamaya dönük pazarlama uygulamalarını geliştirir.
8) Tüketici satın alma karar sürecini ve tüketicilerin satın alma süreci sonrası davranışlarını değerlendirir.
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)