DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Pazar Araştırması BAC   321 5 3 3 5

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Murat İsmet HASEKİ
Dersi Verenler
Prof. Dr.MURAT İSMET HASEKİ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Pazarlama araştırmasının temel kavramları öğrenilir. Pazarlama araştırması sürecinin, araştırma çeşitleri, veri toplama kaynakları, veri analizi, potansiyel hata kaynakları, ölçme ve ölçekleme, anket tasarımı ve örnekleme süreci, örnekleme yöntemleri ve pazarlama araştırma raporu gibi pazarlamadaki temel araştırma konularında bildi sahibi olunur.
Dersin İçeriği
Bu derste, teoride ve pratikte uygulanan pazarlama araştırması, niteleyici ve niceleyici yöntemler hakkında kapsayıcı bilgiler sunulur. Tüketici davranışları temelinde, Pazarlama araştırmaların da kullanılan güncel yöntemlerle entegre şekilde, tüketici davranışlarının ne olduğu ve neden kaynaklandığının tespiti üzerine çalışmalar hakkında bilgiler verilir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Pazarlama araştırmasının temel kavramlarını öğrenmek.
2) Pazarlama alanında, işletmelerin karşılaşabileceği problemleri belirleyebilir.
3) Pazar araştırmasının pazarlama yöneticileri tarafından ne şekilde kullanılabileceğini öğrenmek.
4) Temel araştırma sistematiğini öğrenilmesi.
5) Ölçme ve ölçekleme tekniklerini öğrenmek ve ihtiyaç olduğu zamanlarda kullanabimek.
6) Veri toplama yöntemlerinin bilinmesi.
7) Pazarlama alanında kullanılan temel istatistiki analizlerin uygulaması hakkında bilgi sahibi olmak.
8) Araştırma raporu hazırlayabilmek.
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)