DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Türk Sosyologları | FELS 312 | 6 | 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Cahit ASLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türk sosyolojisini ve Türk sosyolojisindeki temel fikirleri analiz ederek, Türkiyedeki sosyolojisinin temel çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve Türkiyede sosyolojisinin tarihsel gelişimini öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Türkiye'deki sosyoloji tartışılacak, Türkiye'deki sosyolojisinin temel fikirleri analiz edilecek, Türkiye'de sosyolojisinin temel çalışmaları ve tarihsel gelişimi incelenecektir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
2) Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
3) Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
4) Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
5) Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
6) Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
7) Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
8) Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
9) Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
10) Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
11) İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
12) Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
13) Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
14) Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
15) Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
||||||
2 | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini bilir ve bu konuları günümüz açısından inceler |
||||||
3 | Üç temel alanın ( Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli kavramlarını tanımlar |
||||||
4 | Çalışma alanında karşılaşılan sorunları anlar, çözer ve yönlendirir |
||||||
5 | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur |
||||||
6 | Felsefe, psikoloji ve sosyoloji alanındaki kaynaklarda yer alan temel sorunlarla ilgili araştırmalar yapar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Alanıyla ilgili bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ortaya koyar |
||||||
9 | Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
||||||
10 | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır |
||||||
11 | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve kullanabilir |
||||||
12 | Kendini geliştirmeye ve araştırmaya sürekli açık olur |
||||||
13 | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir |
||||||
14 | Felsefe, sosyal bilimler, eğitim bilimleri ve eğitim teknolojileri ile ilgili bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte basılı ve diğer bilgi kaynaklarını takip eder, ulaşabilir, kullanabilir ve etkili eğitim-öğretim yolları geliştirebilir |
||||||
15 | Alanındaki bilgileri ve gelişmeleri takip etmek ve meslektaşları ile iletişim kurar |
||||||
16 | Eleştirel, farklı ve yaratıcı düşünme ve çok boyutlu bakabilme becerisi kazanır |
||||||
17 | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, iş ve gündelik yaşamında kullanır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Türkiyede sosyolojinin tarihi kökleri, gelişme öncesi tarihsel süreci | Hazırbulunuşluk | Anlatım Soru-Cevap |
2 | Osmanlı dönemi sosyolojisi | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
3 | 19. yüzyıl Türkiyesinde sosyoloji. | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
4 | 1950-1960 dönemi ve 1960 sonrası dönem | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
5 | 1971 dönemi ve Türkiyede sosyolojinin durumu | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
6 | Türkiyede Sosyolojik hareketler | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
7 | Türk sosyolojisinde temel düşünür. Ziya Gökalp | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Türk Sosyolojisi. Prens Sabahattin Bey | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
10 | Mehmet Ali Şevki, Mehmet İzzet, Hilmi Ziya Ülken | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
11 | İsmail Hakkı Baltacıoğlu, Cahit Tanyol, Cavit Orhan Tütengil, İbrahim Yasa | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
12 | Nurettin Şazi Kösemihal, Ziyaeddin Fahri Fındıkoğlu, Mümtaz Turhan, Nurettin Topçu | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
13 | Mübeccel Belik Kıray ve Ankara Ekolü | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
14 | Türkiyede günümüz sosyolojisi. | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | Kitaptan ilgili bölüme hazırlanmak. | Anlatım Soru-Cevap |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |