DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme | EFMZ 304 | 6 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
|||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Öğr. Gör. Tugay AKBULUT | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Eğitim işiyle uğraşacak olan bireylere, bir dersin ölçme-değerlendirme süreci boyunca, kullanılması gereken ölçme araçlarını belirleme, uygulama ve değerlendirme gibi temel becerileri kazandırmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi, geleneksel ve alternatif ölçme araç ve tekniklerini karşılaştırma, ölçme araç ve tekniklerinin özelliklerini açıklama, ölçme sonuçları üzerinde basit istatistiki işlemleri yapma, Eğitimde kullanılan çeşitli ölçme araçlarını geliştirme becerisi kazanır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Ölçme ve değerlendirme kavramlarını tanımlar |
2) Öğretimde ölçme ve değerlendirmenin önemini kavrar ve farkında olur |
3) Eğitimde kullanılan ölçme araç ve tekniklerini açıklar |
4) Ölçme aracında bulunması gereken özellikleri açıklar |
5) Test maddesi hazırlar, uygular ve değerlendirir |
6) Okul öğrenmelerinde kullanılan araçlardan elde edilen puanların test ve madde istatistiklerini hesaplar |
7) Değerlendirme ve not verme tekniklerini uygular |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Farklı tarihi ve çağdaş bağlamlardaki önemli sanatçıları, sanat hareketlerini ve sanat eserlerini tanır. |
||||||
2 | Alanına özel öğretim materyalleri geliştirir. |
||||||
3 | Görsel sanatlar alanının temel teori, kavram ve ilkelerini açıklar. |
||||||
4 | Okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise öğrencilerinin gelişim özelliklerini açıklar. |
||||||
5 | Sanatın öğretilmesi süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. |
||||||
6 | Sanat öğretiminde kullanılan yöntem, teknik ve stratejilerini kullanır. |
||||||
7 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikler için edindiği bilgisini uygulama çalışmalarında kullanır. |
||||||
8 | Tarihi ve çağdaş kültür-sanat ürünlerinin sergilendiği mekânları öğrenme ve öğretme amacıyla etkin bir biçimde kullanır. |
||||||
9 | Mesleki ve etik ilkelere uygun davranır. |
||||||
10 | Sınıf yönetimiyle ilgili bilgi ve becerileri etkin bir biçimde kullanır. |
||||||
11 | Farklı sanat alanlarından eserleri biçimsel, sosyal-kültürel bağlamlar kapsamında analiz eder. |
||||||
12 | Farklı yaş grubundaki öğrencilerin bilme ve anlama becerilerine uygun sanat etkinlikleri tasarlar. |
||||||
13 | Görsel sanatlara yönelik üretim süreçlerini farklı disiplinlerle ilişkilendirir. |
||||||
14 | Farklı yaş grubu öğrencilerin duygularını ifade edebilme, bağımsız düşünebilme ve sosyal duyarlılık oluşturabilme becerisini destekleyecek yaklaşımları açıklar.. |
||||||
15 | Faklı çağdaş bilgi teknolojilerini kullanır. |
||||||
16 | Farklı yaş gruplarından çocukların sanatsal başarılarını teşvik edecek öğretim ve değerlendirme stratejilerini kullanır. |
||||||
17 | Programın öngördüğü düzeyde yabancı dil kullanır. |
||||||
18 | Karşılaştığı görsellerin ilettiği mesajları açıklar. |
||||||
19 | Sanat eğitimi alanında çağdaş ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklar. |
||||||
20 | Dinleme, işbirliği kurma, empati kurma, kendini ifade etme becerilerini etkin bir biçimde kullanır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Temel Kavramlar (ölçme, değerlendirme vb. ), Ölçmede Hata Türleri, Ölçme Hatalarının Kaynakları, | yok | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
2 | Ölçme ve değerlendirme ilişkisi, Ölçme ve değerlendirmenin amacı, Değerlendirme türleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Ödev |
3 | Eğitimde kullanılan ölçme araç ve teknikleri, Test Dışı Teknikler | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
4 | İyi bir testte bulunması gereken özellikler | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
5 | Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Geleneksel Ölçme Araç ve Teknikleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Alternatif Ölçme Araç ve Teknikleri | ilgili konuları okuma ve araştırma, örnek ölçme araçları hazırlama | |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
9 | Sınav Planı ve ölçme aracı hazırlama | ilgili konuları okuma ve araştırma, çoktan seçmeli soru örnekleri hazırlama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
10 | Ölçme aracı uygulama ve değerlendirilmesi | başarı testini uygulama | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Madde Analizleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Test Analizleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Test Analizleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Not Verme Teknikleri | ilgili konuları okuma ve araştırma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Dönem değerlendirmesi | konuları gözden geçirme | Tartışma Grup Çalışması Bireysel Çalışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |