DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Korozyon I | KMS 311 | 5 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Seçmeli | |||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Güray KILINÇÇEKER | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Korozyonun tanıtılması ve ekonomik açıdan önemi, Korozyonun olabileceği koşulların belirlenmesi ve önlenmesi, Korozyon hızının belirlenmesini kavratmaktır. |
|||
Dersin İçeriği | Korozyonun tanımı, termodinamiği ve korozyon mekanizması ve türleri anlatılmaktadır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Kimya alanında bilgisine güvenir, bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
2) Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izler, algılar ve değerlendirebilir. |
3) Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanır ve bilgisini yenileyebilir. |
4) Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir. |
5) Öğrenmede ve bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrar ve toplam kalite bilincini algılayabilir. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kimya alanında bilgisine güvenerek bildiklerini yaşam ve sanayi ile ilişkilendirir. |
||||||
2 | Dünyadaki gelişmeleri, sanayideki yönlenmeleri izleyip algılayarak değerlendirir. |
||||||
3 | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanıp bilgisini yeniler. |
||||||
4 | Bilgiye ulaşma ve bilgilerini diğer bilim alanları ile ilişkilendirir. |
||||||
5 | Bilgileri uygulamada, bilgilerin birleştirilmesi gereğini kavrayıp toplam kalite bilincini algılar. |
||||||
6 | Kaynak kullanımında, ülke kaynaklarına bağlı teknoloji oluşturulmasında bilgi sahibidir. |
||||||
7 | Bildiklerini, konuya yakın ya da uzak kişilere somutlaştırarak aktarır. |
||||||
8 | Yeni bilgi ve teknolojiye ulaşma yetisi kazanır. |
||||||
9 | Yaratıcı düşünmeyi öğrenip alanında sorunlara çözüm üretir. |
||||||
10 | Muhakeme yeteneğine sahip olarak bilgileri ilişkilendirip bildiklerini uygulamaya aktarır. |
||||||
11 | Laboratuar düzeneklerini kurup tek başına karar verir. |
||||||
12 | Kimya alanında mevcut teknolojiyi izleyip katma değer kazandırır. |
||||||
13 | Kimya alanında ufku açıktır, gelişmeleri izler, alanındaki yönlenmeleri izleme yetisi kazanır. |
||||||
14 | Bilgi paylaşımını bilip takım çalışmasına katılarak takımı yönlendirir. |
||||||
15 | Evrensel düşünme ve eleştirel bakış özelliği kazanır. |
||||||
16 | Alanında söz sahibi olmaya başlar. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Korozyonun Tanımı ve Önemi. | İlgili Kaynaklardan Bilgi Edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
2 | Korozyonun Elektrokimyasal Doğası. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
3 | Korozyonun Termodinamiği (Termodinamik Yaklaşım ve Katodik Tepkimeler) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
4 | Çeşitli Metallere Ait Korozyonun Termodinamiğinin İncelenmesi. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
5 | Çeşitli Metallere Ait Korozyonun Termodinamiğinin İncelenmesi. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
6 | Korozyonun Kinetiği (Elektriksel Çift Tabaka, Aktivasyon Denetimli Tepkimeler) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
7 | Korozyonun Kinetiği (Difüzyon Denetimli Tepkimeler, Pasifleşen Metallerin Korozyon Kinetiği). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav Hazırlığı | Yazılı Sınav |
9 | Galvanik Çift Kuramı ve Korozyon (Eşit ve Farklı Yüzeylere Sahip Anot-Katot Çifti, Korozyon Potansiyelinin Ölçülmesi) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Örnek Olay |
10 | Korozyon Tepkimelerini Denetleyen Faktörler (Termodinamik ve Kinetik Faktörler) | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Ödev |
11 | Korozyonun Yerel Olmasına Neden Olan Faktörler, Korozyon Hızını Etkileyen Faktörler. | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Ödev |
12 | Korozyon Hızının Belirlenmesi ( Elektrokimyasal Olmayan ve Elektrokimyasal Yöntemler, Tafel Ekstrapolasyonu ve Polarizasyon Direnci Yöntemi). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Tartışma Örnek Olay |
13 | Korozyon Hızının Saptanması (Alternatif Akım İmpedansı Yöntemi). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Tartışma |
14 | Korozyonun Önlenmesi (Malzeme ve Ortam İle İlgili Önlemler, Ara Yüzey Potansiyelinin Değiştirilmesi). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Tartışma |
15 | Korozyonun Önlenmesi (Malzeme/Ortam Ara Yüzeyinde Alınacak Önlemler). | İlgili kaynaklardan bilgi edinilmesi. | Anlatım Tartışma Örnek Olay |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Finale hazırlık. | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |