DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Psikolojik Danışma Becerileri | PDRZ 304 | 6 | 1 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | ||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Prof. Dr. Fulya CENKSEVEN ÖNDER | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı psikolojik danışmaya ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmaktır. |
||||||
Dersin İçeriği | Psikolojik danışma sürecinde oturumları yönetme, danışan sorunlarını değerlendirme ve kavramlaştırma, amaç oluşturma, ileri psikolojik danışma becerilerini kullanma, strateji belirleme ve müdahale seçme, sonlandırma ve izleme konularında gerekli olan bilgi ve beceriler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Psikolojik danışmaya ilişkin temel kavram ve ilkeleri bilir |
2) Psikolojik danışma sürecini başlatma ve amaç oluşturma becerisi kazanır |
3) Danışanın sorununa uygun psikolojik danışma strateji ve müdahalelerini belirleyebilir |
4) Psikolojik danışman ve danışan arasında etkili bir iletişim kurmak için psikolojik danışma sürecinde kullanılan temel becerileri bilir ve uygular. |
5) Psikolojik danışma sürecini sonlandırmak için kullanılan müdahaleleri bilir. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanının temel kavram ve ilkelerini açıklar |
||||||
2 | Bireyin gelişim özelliklerini ve bu gelişimi etkileyen faktörleri söyler |
||||||
3 | Kişilik kuramları, psikolojik danışma kuramları ve öğrenme kuramlarını açıklar |
||||||
4 | Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar |
||||||
5 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
||||||
6 | Sınıf ve davranış yönetimi yaklaşımlarını açıklar |
||||||
7 | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden bakar ve değerlendirir |
||||||
8 | Psikolojik danışma ve rehberlik sürecinin nasıl başlatılıp, sürdürüleceğini açıklar |
||||||
9 | Farklı gelişim ve özelliklere uygun PDR uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
||||||
10 | Normal ve normal dışı özellik gösteren bireyleri ayırt eder |
||||||
11 | Farklı eğitim kademesindeki öğrencilere yönelik PDR uygulamaları yapar |
||||||
12 | Psikolojik danışma ve rehberlik programı geliştirir ve bu programı değerlendirir |
||||||
13 | Psikolojik danışmada yardım becerilerini etkili bir şekilde kullanır |
||||||
14 | Görevi ve yaşamıyla ilgili kararlarının sorumluluğunu alır |
||||||
15 | İçgörü geliştirir, öğrenme ve gelişmeye açık olur |
||||||
16 | İnsanlara karşı empatik ve ilgili davranır |
||||||
17 | Kişilerarası ilişkilerde etkili iletişim becerilerini kullanır |
||||||
18 | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
||||||
19 | Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır |
||||||
20 | Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Dersin Tanıtımı ve Uygulamalara İlişkin Gerekliliklerin, Öğrencilerin Rol ve Sorumluluklarının Tanımlanması | Dersiçeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
2 | Psikolojik Danışma Sürecine Genel Bir Bakış: Aşamalar, Psikolojik Danışma İlişkisi, Psikolojik Danışma Becerileri | Konuyla ilgilikaynakların gözden geçirilmesive konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
3 | Danışanla İlk İlişkinin Kurulması ve İletişim | Konuyla ilgilikaynakların gözden geçirilmesive konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | Danışanın Sorunlarını Değerlendirme | Konuyla ilgilikaynakların gözden geçirilmesive konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Psikolojik Danışmada Amaç Oluşturma | Konuyla ilgilikaynakların gözden geçirilmesive konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
6 | Strateji Belirleme ve Müdahale Seçme | Konuyla ilgilikaynakların gözden geçirilmesive konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
7 | Duygularla İlgili Müdahaleler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Yazılı Sınav |
9 | Duygularla İlgili Müdahaleler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bilişsel Müdahaleler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
11 | Davranışçı Müdahaleler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
12 | Etkileşimsel Müdahaleler | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | |
13 | Sonlandırma ve İzleme | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
14 | Vaka kavramsallaştırma | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu sınavı için hazırlanma | Yazılı Sınav |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |