DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sosyoloji Öğretimi FELZ   305 5 2 2 3

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof. Dr. Adnan GÜMÜŞ
Dersi Verenler
Prof. Dr.ADNAN GÜMÜŞ1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin ana amacı uygarlık, toplum ve kültür açısından sosyal bilim eğitimini, programlama, ders ve ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını ve tekniklerini kavramak, irdelemek ve yeni görüş ve perspektifler kazandırmaktır.İki ana amaç sayılabilir. Bunlardan birincisi geleneksel (tinsel) ve görgül (empirik) anlayışların ötesinde doğrudan eleştirel ve refleksif düşünme becerilerini geliştirmektir. İkincisi ise eğitimin amaç ve işlevlerini, eğitim kurumlarını, eğitim süreç, uygulama ve çıktılarını farklı boyutlarıyla ve farklı perspektiflerden irdeleyebilmek, değerlendirebilmek ve yeni görüş ve öneriler geliştirebilmektir.
Dersin İçeriği
Başta sosyoloji olmak üzere sosyal bilimler öğretimi ile ilgili mevcut bilgi ve tekniklerle güncel gelişmeler işlenecektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Genel ve özel öğretim yöntemleri teori, kavram ve tekniklerini bilir.
2) Uygarlık, kültür, toplum, sınıf, zümre ve güç ilişkileri ile eğitim politikaları ve amaçları arasındaki ilişkileri kurar.
3) Sosyal bilim ders öğretim programlama sorunları ve tekniklerini izler.
4) Sosyal bilimlerle ilgili etkili anlatım ve sunum tekniklerini bilir.
5) Güç ilişkilerini, okul içi ilişkileri, rutinler, sınavlar ve disiplin süreçlerini irdeleyebilir; okul içi formel ve informel ilişkileri kavrar, etkili iletişim becerileri geliştirir.
6) Örtük programlamaları bilir, bunlara karşı tedbir alır.
7) Okul ve ders yönetim sorunlarını kavrar ve çözüm yolları geliştirir.
8) Derslerini etkin anlatır.
9) Ölçme değerlendirme tekniklerini bilir ve sosyal bilim derslerinde bunları kullanır.
10) Ders kitabı ve metin eleştirileri yapar ve mevcutları güncelleştirir, yenilerini geliştirir.
11) Öğrenci ve ilişkili toplulukların insani ve toplumsal alanlarda bilgi, beceri ve duyarlılık kazanmalarına katkı sunar.
12) Gerek eğitimdeki gerek yaşamdaki konu ve olaylara farklı perspektiflerden bakabilir, eleştirel düşünür; eğitimin amaçlarını, programları, müfredatları farklı perspektiflerden değerlendirebilir.
13) Bilim ve sosyal bilim eğitim politikaları ile ilgili sorunları tespit eder, görüş ve öneriler geliştirir.
14) Eğitim sorunlarına, okulun finansmanı ve yönetimine dair uygun çözüm önerileri geliştirebilir.
15)