DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Dil Edinimi ALMZ   305 5 3 3 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Hacı Osman ASLAN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiHACI OSMAN ASLAN1. Öğretim Grup:A
Dr. Öğr. ÜyesiHACI OSMAN ASLAN1. Öğretim Grup:B
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler kazandırmak
Dersin İçeriği
Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinirler.
2) Dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını öğrenirler
3) Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türlerini kavrarlar
4) Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisini kavrarlar
5) 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşulları kavrarlar
6) Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisini kurarlar
7) Çoçuğun sosyal gelişim koşullarını anlarlar
8) Ara Sınav
9) Çocukta becerilerin edinimini kavrarlar
10) Anlam vermeyi ve anlam kuramlarını incelerler
11) Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerini öğrenirler
12) Yabancı dil öğrenim koşullarını öğrenirler
13) Yabancı Dil öğrenim kuramlarını incelerler
14) Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulunu kavrarlar
15) Genel tekrar ve değerlendirme


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
2
Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
3
Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
4
Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
5
Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir.
6
Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır.
7
Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir.
8
Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular.
9
İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
10
Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır.
12
Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
13
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
15
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
16
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır.
17
Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
18
Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
19
Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
20
Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Temel kavramlar konusunda genel bilgiler Ernst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
2 Dil öğrenme, edinim , süreç ve mekanizmalar Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
3 Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türleri Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Rol Oynama
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
4 Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisİ Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
5 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşullar Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
6 Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisi Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
7 Çoçuğun sosyal gelişim koşulları Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
8 Ara Sınav rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Yazılı Sınav
Ödev
9 Çocukta becerilerin edinimi rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
10 Anlam verme ve anlam kuramları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
11 Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerİ rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Gösteri
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
12 Yabancı dil öğrenim koşulları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
13 Yabancı Dil öğrenim kuramları rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Bireysel Çalışma
Beyin Fırtınası
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
14 Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulu rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma Beyin Fırtınası
Benzetim
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
15 Genel tekrar ve değerlendirme Tüm kaynakların hatırlanması Örnek Olay
Beyin Fırtınası
Grup Çalışması
Tartışma
Soru-Cevap
Anlatım
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
Örnek Olay

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar