DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Dil Edinimi | ALMZ 305 | 5 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe ![]() |
||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Hacı Osman ASLAN | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler kazandırmak |
||||||
Dersin İçeriği | Birinci, ikinci ve yabancı dil edinim, öğrenim kuram ve uygulama, yöntem, teknik, stratejileri konusunda genel bilgiler |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinirler. |
2) Dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını öğrenirler |
3) Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türlerini kavrarlar |
4) Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisini kavrarlar |
5) 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşulları kavrarlar |
6) Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisini kurarlar |
7) Çoçuğun sosyal gelişim koşullarını anlarlar |
8) Ara Sınav |
9) Çocukta becerilerin edinimini kavrarlar |
10) Anlam vermeyi ve anlam kuramlarını incelerler |
11) Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerini öğrenirler |
12) Yabancı dil öğrenim koşullarını öğrenirler |
13) Yabancı Dil öğrenim kuramlarını incelerler |
14) Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulunu kavrarlar |
15) Genel tekrar ve değerlendirme |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. |
||||||
2 | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. |
||||||
3 | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
||||||
4 | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. |
||||||
5 | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. |
||||||
6 | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. |
||||||
7 | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. |
||||||
8 | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. |
||||||
9 | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. |
||||||
10 | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
||||||
11 | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. |
||||||
12 | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. |
||||||
13 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
||||||
14 | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. |
||||||
15 | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. |
||||||
16 | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. |
||||||
17 | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
||||||
18 | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. |
||||||
19 | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
||||||
20 | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Temel kavramlar konusunda genel bilgiler | Ernst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
2 | Dil öğrenme, edinim , süreç ve mekanizmalar | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
3 | Biyolojik gelişim aşamalarına göre dil öğrenme türleri | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Rol Oynama Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
4 | Beyin gelişimi ve dil edinim ilişkisİ | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
5 | 1. Dil edinimi için gerekli bilişsel koşullar | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
6 | Bilişsel gelişimi ve dilsel gelişim ilişkisi | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
7 | Çoçuğun sosyal gelişim koşulları | Ernst AApeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
8 | Ara Sınav | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Yazılı Sınav Ödev |
9 | Çocukta becerilerin edinimi | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
10 | Anlam verme ve anlam kuramları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
11 | Dil öğrenim ilkeleri, stratejileri ve tekniklerİ | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Gösteri Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
12 | Yabancı dil öğrenim koşulları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
13 | Yabancı Dil öğrenim kuramları | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Bireysel Çalışma Beyin Fırtınası Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
14 | Wolfgang Klein'a göre dil öğreniminin 6 temel koşulu | rnst Apeltauer'in ve diğer kaynaklardan kitabından belirlenen sayfaları okuma | Beyin Fırtınası Benzetim Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Tüm kaynakların hatırlanması | Örnek Olay Beyin Fırtınası Grup Çalışması Tartışma Soru-Cevap Anlatım |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Beyin Fırtınası Örnek Olay |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |