DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Almanca Dil Becerilerinin Öğretimi 1 | ALMZ 301 | 5 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | ||||||
Dersin Seviyesi | Lisans | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||
Dersin Koordinatörü | Doç. Dr. Yasemin DARANCIK | ||||||
Dersi Verenler |
|
||||||
Dersin Yardımcıları | |||||||
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere dil becerilerinin öğretimindeki temel kavramları tanımayı ve dilbilgisi, konuşma ve yazma becerileri öğretimi ile ilgili yöntem ve uygulamaları analiz etmeyi ve uygulamayı amaçlamaktadır. Ayrıca öğretmen adaylarının iletişimsel bir sınıfta dilbilgisi, konuşma ve yazma becerileri öğretmek için belirli bir grup dil öğrencisine örnek bir ders planlamasını ve uygulamasını sağlamayı amaçlamaktadır |
||||||
Dersin İçeriği | Almanca temel dil becerileri olan dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazmanın ile ilgili farklı evreleri ve tekniklerin analiz edilmesi; dil farkındalığının ve öğretim becerilerinin değişik yaşta ve dil yeterliliğinde öğrenen gruplar için geliştirilmesi; farklı yeterlilik düzeylerine uygun ders planlama. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Öğrenciler dinleme-anlama, konuşma, okuma ve yazma öğretimi ile ilgili etkili yabancı dil dersleri tasarlar/planlar, yönetir ve değerlendirir. |
2) Farklı yaş ve yeterlilik düzeyleri için farklı yabancı dil dersleri tasarlar / planlar. |
3) Farklı yaş gruplarına ve seviyelerine uygun temel dil becerilerin öğretmek için çeşitli öğretim materyalleri seçer, geliştirir, uyarlar ve uygular |
4) Almanca öğretmenliği mesleğine karşı yaratıcı ve olgun bir tutum geliştirir. |
5) Temel dil becerileri ile ilgili öğretim yöntemlerini açıklar. |
6) Öğrenciler temel dil becerileri ile ilgili farklı yöntemlerini uygular |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |