DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
İşletim Sistemleri | BTEZ 306 | 6 | 3 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TEKDAL | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işletim sistemlerinin temel yapısını ve nasıl çalıştığını öğrenmek ve uygulamaktır. |
|||
Dersin İçeriği | İşletim sistemlerinin temel kavramları; yaygın kullanılan işletim sistemleri; işletim sisteminin görevleri; bilgisayar sistemi yapısı; süreç; bellek; depolama birimi yönetimi; koruma ve güvenlik; dağıtık sistemler; özel amaçlı sistemler; açık kaynak işletim sistemleri; temel kullanıcı ve grup işlemleri; açık kaynak işletim sistemi temel araçları ve uygulamaları; dosya sistemi ve çalışma mantığı; temel ağ programları ve ayarları; farklı işletim sistemlerinin kurulumu; mobil işletim sistemleri; işletim sistemlerinin güvenlik ve kullanışlılık açısından karşılaştırılması. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) İşletim sistemlerinin kavramlarını, yapılarını ve tasarımlarını anlar. |
2) İşletim sistemi tasarımının anlaşılmasını ve uygulama sistemi tasarımı ve performansı üzerindeki etkisini gösterir. |
3) İşletim sistemi özelliklerini tanıma ve kullanma becerilerini gösterir. |
4) Mobil işletim sistemlerinin ilkelerini ve farklılıklarını anlar |
5) Temel Linux komutlarını öğrenir |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |
DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
No | Temel öğrenme Kazanımları | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar. |
||||||
2 | Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar. |
||||||
3 | Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar. |
||||||
4 | Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar. |
||||||
5 | Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
||||||
6 | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular. |
||||||
7 | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
||||||
8 | Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür. |
DERS AKIŞI | |||
---|---|---|---|
Hafta | Konular | Ön Hazırlık | Yöntem |
1 | Derse giriş İşletim sistemlerinin temel kavramları Yaygın olarak kullanılan işletim sistemleri İşletim sisteminin görevleri | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösteri |
2 | İşletim Sistemlerine Giriş | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
3 | Bilgisayar kaynakları | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
4 | İşlemler/Süreçler | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Alıştırma ve Uygulama |
5 | Senkronizasyon | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
6 | Kilitlenme | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
7 | Bellek Ayırma | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev Performans Değerlendirmesi | |
9 | Sanal bellek | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma Gösterip Yaptırma |
10 | Dosya yönetimi | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
11 | Gelişmiş Dosya Sistemleri: FFS, NTFS | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
12 | Açık kaynaklı işletim sistemleri | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
13 | Temel Linux komutları | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
14 | Farklı işletim sistemleri yükleme | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
15 | Mobil işletim sistemleri | Kaynakları okuma | Anlatım Soru-Cevap Tartışma |
16-17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev |
KAYNAKLAR | |
---|---|
Ders Notu | |
Diğer Kaynaklar |