DERS BİLGİLERİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Ders | Kodu | Yarıyıl | Ders Süresi | Kredi | AKTS |
Eğitimde Modelleme ve Tasarım | BTEZ 301 | 5 | 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar | None |
Dersin Dili | Türkçe | |||
Dersin Seviyesi | Lisans | |||
Dersin Türü | Zorunlu | |||
Dersin Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN | |||
Dersi Verenler |
|
|||
Dersin Yardımcıları | ||||
Dersin Amacı | İki ve üç boyutlu modelleme ve animasyon teknikleri ve yöntemleri. Vektör sistemi içinde üçüncü boyut. Doku, ışık, kamera ve hareket. |
|||
Dersin İçeriği | İki boyut ve 3 boyut kavramı; 3 boyutlu modelleme; 3 boyutlu modelleme yöntem ve teknikleri; 3 boyutlu modelleme yazılımları; serbest ve koordinatlı 3B modelleme mantığı; 3 boyutlu modellemede 2 boyutlu çizim; 2 boyutludan 3 boyutluya transformasyonlar; 3 boyutlu modelleme teknikleri; ileri seviyede modelleme; ışık, kamera, kamera hareketleri, nesne hareketleri; 3 boyutlu veri elde etme; bilgisayar ortamında 3 boyutlu çizim; bilgisayar ortamında 3 boyutlu modelleme ilkeleri; 3 boyutlu yazıcı ve çalışma prensibi; 3 boyutlu bir ürün modelleme. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
---|
1) Animasyon, iki ve üç boyutlu animasyon ile ilgili edinilen kavramsal, estetik ve teknik bilgilerini tasarımlarda kullanır. |
2) Başlıca animasyon tasarımcıları, eserleri ve farklı animasyon üslupları hakkında fikir ve yorum sahibi olur. |
3) İki ve üç boyutlu animasyon yazılım ve materyallerini kullanarak tanımlar. |
4) Zaman, maliyet, kaynak planlaması yapar ve animasyon tasarlama sürecinde gerekli olan çizim teknik ve becerisine sahip olur. |
5) Tasarımının estetik boyutu hakkında fikir sahibi olur. |
6) |
7) |
8) |
9) |
10) |
11) |
12) |
13) |
14) |
15) |