DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi BTES   304 6 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Emre SEZGİN
Dersi Verenler
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının sınıf içi öğrenmelerin değerlendirilmesinde işe koşacakları ölçme ve değerlendirme konusundaki bilgi ve becerilerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Sınıf içi değerlendirme ve öğrenme arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
2) Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilme.
3) Geleneksel yaklaşımlara dayalı araçları (Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru yanlış tipi testler, çoktan seçmeli testler, eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar) tanıma ve örnek hazırlayabilme.
4) Öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçları (Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri) tanıma ve örnek hazırlayabilme
5) Bir ölçme aracında bulunması gereken özellikleri açıklayabilme.
6) Değerlendirme uygulamalarını ölçme ve değerlendirme kural ve ilkeleri açısından analiz edebilme
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Sınıf içi değerlendirmeye giriş, değerlendirme ve sınıf içi öğrenme ilişki İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
2 Ölçme değerlendirme ve sınıf içi öğrenme ilişkisi İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
3 Eğitimde kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımları İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Beyin Fırtınası
4 Değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler I İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
5 Değerlendirme uygulamaları 1: Geleneksel yaklaşımlar: Yazılı sınavlar, kısa cevaplı sınavlar, doğru-yanlış tipi testler II İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
6 Değerlendirme uygulamaları 1: Örnek başarı testi analizi I İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
7 Değerlendirme uygulamaları 1: örnek başarı testi analizi II İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık
9 Değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası I İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 Değerlendirme uygulamaları 2: Alternatif Değerlendirme Araçları: araştırma kağıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme II İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 Değerlendirme uygulamaları 2: Örnek analizi İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
12 Değerlendirme uygulamaları 3: Sınıf içi etkileşim ve biçimlendirici değerlendirme İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
13 Öğrenci sunumları (Kendi tasarladıkları bir değerlendirme aracı) I İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
14 Öğrenci sunumları (Kendi tasarladıkları bir değerlendirme aracı) II İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Grup Çalışması
15 Değerlendirme ve not verme İlgili Ders Kaynakları Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar