DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitim Yazılımı Tasarımı ve Değerlendirme BTES   302 6 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet TEKDAL
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET TEKDAL1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Ders yazılımı geliştirme aşamalarını öğrenerek, nitelikli bir yazılımda/web sayfasında bulunması gereken ilkeleri dikkate alarak bir yazılım/öğretimsel web sayfası örneği geliştirmek, uygulamak ve değerlendirmek.
Dersin İçeriği
Temel kavramlar; farklı öğrenme ihtiyaçlarına yönelik yazılım çeşitlerinin özellikleri; bir yazılım geliştirme sürecinin aşamaları; yazılım geliştirme süreci ve öğretim tasarımı ilişkisi; öğretim tasarımı aşamalarına uygun yazılım geliştirme; yazılım senaryosu geliştirme; yazılım için arayüz tasarımı; geliştirilen yazılımı uygulama, değerlendirme.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) Eğitim yazılımı geliştirme süreci ile ilgili temel kavramları açıklar.
2) Eğitim yazılımı geliştirme sürecini(aşamalarını) ifade eder.
3) Senaryo geliştirmeyi açıklar.
4) Eğitim yazılımı geliştirme süreci ve Öğretim Tasarımı ilişkisini açıklar.
5) Mesaj tasarımının ne olduğunu söyler.
6) Öğretim Tasarım ilkelerine uygun bir yazılım geliştirir.
7) Geliştirilen yazılımları uygular.
8) Geliştirilen yazılımları değerlendirir.
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Derse giriş Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
2 Bilgisayar destekli öğrenme Ortamının Başarısını Etkileyen Faktörler ve Temel Kavramlar Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
3 Ders Yazılımları/Öğrenme Nesneleri ve Temel Öğrenme Kuramları Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
Gösterip Yaptırma
4 Birebir/Tekrar Alıştırma/Benzetim Amaçlı yazılımlar Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
5 Problem Çözme/Eğitlence/Sunum yazılımları Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
6 Yazılım/Öğrenem nesnesi geliştirme. Ekibin oluşturulması/Alan ve düzeyin belirlenmesi/Hedeflerin saptanmasınde dikkat edilecek noktalar Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
Gösteri
7 İçeriğin düzenlenmesinde/Öğretme stratejilerinin saptanmasında dikkat edilecek noktalar Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Ödev
Performans Değerlendirmesi
9 Ekran Tasarımı:Görsel Algı Özellikleri Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
10 Yazılımın değerlendirilmesi süreci Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
11 Nitelikli bir yazılımda bulunması gereken özellikler Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
12 Projelerin geliştirilmesi Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Alıştırma ve Uygulama
13 Projelerin geliştirilmesi Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Alıştırma ve Uygulama
14 Projelerin sunumu Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Gösteri
15 Projelerin sunumu Kaynakları okuma Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
Gösteri
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Ödev
Performans Değerlendirmesi

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar