DERS BİLGİLERİ
Ders Kodu Yarıyıl Ders Süresi Kredi AKTS
Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma BTES   303 5 2 2 4

Ön Koşul Dersleri
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar None

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Can ŞAHİN
Dersi Verenler
Dr. Öğr. ÜyesiMEHMET CAN ŞAHİN1. Öğretim Grup:A
 
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırma ile ilgili kavramlar, oyunun tarihi, psikoloji ve davranış teorileri, oyuncu türleri, ödül türleri, eğlence türleri, oyun bileşenleri, mekanikleri, motivasyon türleri, davranış modelleri, oyunlaştırma modelleri ve oyunlaştırma ölçümleri ile ilgili bilgileri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Eğitsel Oyun ve Oyunlaştırma Oyuna giriş; oyun, eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; oyun tarihi, psikolojisi ve davranış teoremleri; oyuncu türleri; ödül türleri; eğlence türleri; bireysel ve grup oyunları; oyun elementleri; oyun mekanikleri; oyun akışı ve motivasyon tipleri; davranış döngüleri ve modelleri; oyunlaştırma modelleri; oyunlaştırma ölçümlemeleri; örnek oyun uygulamaları; oyunlaştırma kartları ile eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları.

Dersin Öğrenme Kazanımları
1) oyun ve oyunlaştırma kavramlarını açıklar
2) Bir oyunun bileşenlerini listeler
3) Oyun, oyuncu, ödül türlerini sayar.
4) Oyunlaştırma modellerini bilir ve açıklar.
5) Bir oyunlaştırma tasarımı yapar ve raporlar
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)
15)


DERSİN PROGRAM KAZANIMLARINA KATKISI
NoTemel öğrenme KazanımlarıKatkı Düzeyi
12345
1
Öğretim teknolojileri alt-alanlarını ve süreçlerinin bütünsel yapısını ve diğer ilgili alanlar ile ilişkisini açıklar.Öğretim teknolojileri ile bilişim teknolojileri veya bilgisayar bilimleri uygulamalarının bileşik yapısını açıklar. Alan ve ilgili alanlar kapsamında, bilimsel düşünmeye temel olan kavram ve uygulamaları açıklar.
2
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini uygular.Bilişim teknolojileri ve bilgisayar bilimleri uygulamalarını etkili ve verimli bir öğrenme-öğretme çevresini oluşturmada işe koşar.Alan ve ilgili alanlar kapsamında verilen durumlarda, bilimsel düşünmeye temel olan bilimsel araştırma ve temel istatistiksel kavram ve uygulamaları işe koşar.
3
Öğretim teknolojileri ve ilgili alanların bilgi temelinden hareketle verilen durumlarda, öğrenme ve öğretme ile ilgili problemlerin karmaşık yapısını ortaya koyar.
4
Bilimsel bir bakış açısı ile alan veya ilgili alanlar kapsamında verilen problemlerin çözümü için plan geliştirme, planı uygulama ve sonuçları değerlendirir.İlgili durumlarda öğretim teknolojileri, bilgisayar bilimleri bileşeni temelinde yeni ürünler veya süreçler ortaya koyar.
5
Bağımsız çalışma becerilerinin ve sorumluluk alabilme yetisinin göstergesi olarak alanla ilgili bir problemin çözümü için bireysel bir öneri, bir ürün veya işlemler takımı geliştirir.Bireysel veya ekip olarak yapılan projelerde sorumluluk alma ve aldığı görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
6
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir.Öğrenme problemi ile karşılaştığında bilimsel ve etik değerler temelinde kendisini ve ekibini başarıya götürecek problem çözümünü uygular.
7
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde yararlanması gereken yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilir.Yerel veya ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır.
8
Çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler.Alanın geleceğine ilişkin konularda stratejik görüş geliştirebilme ve görüş değerlendirir.Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır.Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratabilme ve sürdürür.

DERS AKIŞI
HaftaKonularÖn Hazırlık Yöntem
1 Derse Giriş,izlence , ders tanıtımı ve işlenişi hakkında bilgilendirme dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
2 Oyun ve eğitimde oyunlaştırma dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
3 eğitsel oyun ve oyunlaştırmaya ilişkin tanım ve kavramlar; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
4 Farklı disiplinlerden oyunlaştırma örnekleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
5 Eğitimde oyunlaştırma örnekleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
6 oyuncu türleri; ödül türleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
7 oyun psikolojisi ve davranış teoremleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
8 Ara Sınav dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Yazılı Sınav
9 davranış döngüleri ve modelleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
Tartışma
10 bireysel ve grup oyunları; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
11 oyun elementleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Soru-Cevap
12 oyun mekanikleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Soru-Cevap
13 oyun akışı ve motivasyon tipleri; dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
14 oyunlaştırma modelleri dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Anlatım
Soru-Cevap
15 eğitsel bir konuda oyunlaştırma tasarımları. proje sunumları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Proje / Tasarım
16-17 Yarıyıl Sonu Sınavları dersle ilgili konuların kaynak kitaptan ve ders notlarından incelenmesi Yazılı Sınav

KAYNAKLAR
Ders Notu
Diğer Kaynaklar